VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door m535i
#2823210
Beste mensen,

Ik heb een Golf 7 2.0 TDI DSG. Ik rij zo een 20.000km met een tuning van Vagtechniek. Nu merkte ik een paar weken geleden al een hele licht hikt (beetje moeilijk te omschrijven) tijdens het door accelereren/belasten van de motor/turbo. Een beetje het zelfde gevoel wanneer je door een aquaplanning rijdt. Tijdens het accelereren alsof er iemand aan de auto lichtjes trekt en weer los laat. Ik weet ook niet of ik het wel hikken moet noemen. Het is zo licht aanwezig dat ik de eerste keer dacht dat het aan mij lag. Maar nu heb ik het in 2 weken tijd al weer zo een 2-3x gevoeld. Het is goed te voelen wanneer je de auto op handmatig bv in de 3e versnelling zet en het gas pedaal voor de helft in trapt en de auto laat klimmen in toeren. Als je vervolgens het gaspedaal volledig indrukt of normaal gas geeft dan accelereert de auto perfect. Ook komt dit sporadisch voor. Soms doet die het een week goed en daarna komt het probleem weer eventjes. Ik merk verder geen andere problemen aan de auto. Heeft nu iets meer als 180.000km gereden. Ik maak me er wel zorgen om. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door bandenman
#2823215
Ik zou er eens mee rijden en dan met vcds een log maken om te zien wat er mis is.
door janloco
#2823440
Klinkt voor mij bekend, tenminste het lijkt erop. Ik heb dan een Golf7 1.5 met DSG . Bij het zwaar trekken (met een caravan aan de haak van 1500 kg, bergop) gebeurde bij mij iets soortgelijks. Het kwam mij over dat de auto steeds bezig was met wel of niet over willen schakelen. Of dat het nou in automaat of handmatig stond, dat maakte niet uit. Mijn auto had op dat moment ongeveer 10.000 km gelopen. De garage heeft 2x nieuwe software voor de dsg geladen. Of het nu over is? Neen helaas. Het is wel een heel stuk minder, maar over is het niet. Tijdens gewoon rijden inderdaad geen probleem.
Misschien raakvlakken met jouw geval? Het lag bij mij iig niet aan de motor of aan de turbo.
door m535i
#2823456
Dank voor je reactie. Ik zal hem zodra ik tijd heb even laten uitlezen. Ik vermoed niet dat het met de DSG te maken heeft. Heb er een beetje opgelet, en wat me opvalt is dat het meestal voor komt als ik veel binnendoor rijdt. Ik heb het gevoel dat het komt tijden het regenereren. De laatste keer dat het zich voor deed heb ik een lange stuk snelweg gereden en sindsdien heeft het zich niet meer voorgedaan. Ik hou het in de gaten.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk