VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823629
Hallo, vandaag een golf 3 1.8 automaat gekocht. Ik kan de auto alleen (centraal) vergrendelen vanaf de bestuurders deur. De enige sleutel die er bij zit is echt zwaar mishandeld. Toch denk ik dat het probleem in de slot(en) zit. Weet iemand wat het kan zijn? Alvast bedankt!
door RRider
#2823640
Hallo Bombom,

Het verhaal is nog niet helemaal duidelijk. Kun je elk slot wel afzonderlijk vergrendelen en ontgrendelen?
Wat gebeurt er als je het bestuurdersslot vergrendelt/ontgrendelt?
Deze Golf heeft een pneumatische centrale vergrendeling.
Als het systeem werkt, hoor je 2 a 3 seconden lang de pomp, en gaan alle deuren op slot of van het slot af.
Als je de pomp heel lang hoort, is er ergens een vacuumlek.
Als je de pomp niet hoort, dan
-krijgt de pomp geen signaal van het bestuurdersslot
-krijgt de pomp geen stroom, of
-de pomp doet het gewoon niet.
Wil je het werkend krijgen, dan zul je een paar tests moeten uitvoeren,
of erop gokken dat een nieuwe pomp het probleem oplost.
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823648
Hoi RRider.

Bedankt voor je reactie! Ik heb even "getest".
Als de auto op slot is:

Gebeurt er niks als ik het slot aan de bestuurders kant probeer.
Bijrijders kant opent beide portieren en kofferbak. Je hoort de pomp 1 seconde of zo. Hier voel je ook dat je een slot opent wat ik bij de bestuurders kant niet echt voel...
Kofferbak is met de sleutel ook solo te openen. Zonder portieren.

Alvast weer bedankt!
Gebruikersavatar
door JUUL
#2823666
Bombom schreef: 08 jan 2020 10:23Bijrijders kant opent beide portieren en kofferbak. Je hoort de pomp 1 seconde of zo. Hier voel je ook dat je een slot opent wat ik bij de bestuurders kant niet echt voel...
Bedoel je dat je de sleutel rond kan draaien in het slot zonder enige weerstand? Zo ja denk ik dat het pinnetje in je slot is afgebroken, zie foto hieronder ter illustratie.

Dat pinnetje valt in de gleuf van je slotmdule, als je geen weerstand voelt is deze wss afgebroken. Dit is op zich makkelijk opgelost, je kunt zo'n pin nieuw bestellen of bij de lokale sloper kopen. Alleen bij dat laatste loop je risico dat ie weer afbreekt ivm ouderdom.
HTB147EqIpXXXXakaXXXq6xXFXXXF.jpg
HTB147EqIpXXXXakaXXXq6xXFXXXF.jpg (75.59 KiB) 3311 keer bekeken
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2823668
idd zoals boven al vermeld.
als de bestuurdersdeur vergrendeld is en je via de bijrijdersdeur met de sleutel de deur opent en alle deuren openen op deze manier.
dan kun je het pneumatische gedeelte uitsluiten.
en kom je op de verbinding van deur greep naar slot uit NR 9.
nr.9.JPG
nr.9.JPG (41.25 KiB) 3306 keer bekeken
remova;.JPG
remova;.JPG (61.72 KiB) 3306 keer bekeken
installing.JPG
installing.JPG (48.15 KiB) 3306 keer bekeken
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2823669
kan eventueel ook wel 2 nieuwe werkende sleutels voor je regelen ?
indien intresse stuur even een pb naar me.
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823676
Super fijn jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag. Heb inmiddels een nieuw probleem. De auto start 's ochtends heel slecht. Slaat soms bijna aan en klappert soms als ik de sleutel los laat. Hij gaat maandag naar de garage... Er lekt wat olie boven aan de achter en rechter zijkant van de kleppendeksel en rechts van het blok denk ik ook wat koelvloeistof want dat ruik ik ook een beetje en het is daar een beetje nat! Het koelvloeistof reservoir is boven de max gevuld. Ik hoor ook twee bijgeluiden in het blok. 1 klinkt een beetje als een turbo, de ander kan ik niet omschrijven. Als hij één keer gestart is en ik heb gereden start hij perfect. Ik heb de auto voor 500 gekocht en wil eigenlijk niet meer als hetzelfde bedrag aan reparatie kosten maken.

Patrick kan je mij een pm sturen want ik weet niet hoe dat moet! :oops:
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823678
De auto(maat) heeft 134000 gelopen en is verder in prima conditie. Dus ik hoop dat ik er nog een tijdje in kan rijden..
De laatste beurt is 25.000 geleden en hij geeft ook in02 code bij opstarten. De distributieriem is 3 jaar geleden vervangen maar er stond in de afgelopen jaren wel een paar keer een opmerking van overmatige vloeistof lekkage op het apk formulier. Ik dacht zelf aan de volgende punten (laten) doen.

Sloten sleutel verhaal
Kleppen stellen en pakking
Koelvloeistof lek? + verversen
Nieuwe bougies
Nieuwe luchtfilter en interieur filter
Olie en filter
Remvloeistof en voor remmen een beurt indien nodig (heeft hij achter trommels?)

Heb een injectie cleaner er in nu een paar km en het pingelen word al minder..

Graag jullie mening!! 👍
Gebruikersavatar
door JUUL
#2823681
De code IN02 die je op de teller zit is een onderhoudsinterval melding, deze is eenvoudig te resetten.



Als je wilt achterkomen waar het vloeistof lekkage vandaan komt kun jij het beste het blok schoonspuiten en daarna zie je beter waar het lekt. Zoek eerst ff uit hoe je dit het beste doet, je kunt niet zomaar overal water spuiten.

Of je achter schijven of trommels hebt kun je zelf het beste zien. Je hebt een 1.8 dus tenzij je Golf een GT Special uitvoering is heb je trommels. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat een vorige eigenaar ooit een swap heeft gedaan. Dat kunnen wij zo niet zien.
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823683
Even een update, het probleem van de koude start was bij de verkoper niet bekend dus ik ging eens kijken bij het luchtfilterhuis omdat ik dat open heb gehad en daar was het pinnetje van de choke klep iets verschoven en zat vast denk ik. Dus ben hoopvol voor morgenochtend.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2823690
Bombom schreef: 09 jan 2020 13:38 Super fijn jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag. Heb inmiddels een nieuw probleem. De auto start 's ochtends heel slecht. Slaat soms bijna aan en klappert soms als ik de sleutel los laat. Hij gaat maandag naar de garage... Er lekt wat olie boven aan de achter en rechter zijkant van de kleppendeksel en rechts van het blok denk ik ook wat koelvloeistof want dat ruik ik ook een beetje en het is daar een beetje nat! Het koelvloeistof reservoir is boven de max gevuld. Ik hoor ook twee bijgeluiden in het blok. 1 klinkt een beetje als een turbo, de ander kan ik niet omschrijven. Als hij één keer gestart is en ik heb gereden start hij perfect. Ik heb de auto voor 500 gekocht en wil eigenlijk niet meer als hetzelfde bedrag aan reparatie kosten maken.

Patrick kan je mij een pm sturen want ik weet niet hoe dat moet! :oops:
ik heb je een pb gestuurd.
pb kun je sturen door op de naam van de gene te klikken die je een pb wilt sturen.
hierna staat er rechts bij persoonlijke informatie het symbool van een ballon.
Gebruikersavatar
door Bombom
#2823693
Nu heb ik dat pieletje er uit waarvan idd het haakje was afgebroken. Helaas is bij de deur dicht doen een onderdeel in de deur gevallen... Hoe maak ik de bekleding van de deur los?

Voor haast alle onderhoudswerk moet de Caddy aan d[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]