VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
#2824711
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ben nog niet zo lang de trotse eigenaar van een Volkswagen Tiguan 2.0 TDI. Een heerlijke wagen, alleen ben ik niet erg tevreden over de audio. Daarom ben ik op zoek naar een hobbyist die, tegen een redelijke vergoeding, mij wil adviseren bij de upgrade van het audioset en vervolgens wil helpen bij de inbouw. Bij voorbaat dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Marco Hoek
Scharendijke (Zeeland)
#2827684
Hoi Marco,

Ik kan over een week of zo ook mijn Tiguan bij de dealer gaan ophalen.
Tijdens een proefrit had ik ook al het vermoeden dat de standaard audio niet echt super klonk, vooral in de lage tonen.

Ik zit er zelf aan te denken om een actieve subwoofer bij te plaatsen in het reservewiel. Dit omdat ik mijn kofferbak niet wil opofferen voor zo'n grote kast. Het originele VW Dynaudio systeem werkt ook met zo'n subwoofer in het reservewiel, die heel makkelijk met 1 stekker is los te koppelen als je het reservewiel nodig hebt.
Wat ik zoal gelezen heb, is dat dit een redelijk goed resultaat oplevert, als je tenminste niet het allerbeste / aller duurste wil hebben.
Met een actieve subwoofer hoef je geen versterker meer te plaatsen en hoef je slechts een paar kabeltjes te trekken naar je kofferbak. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je overige standaard luidsprekers. De subwoofer is gewoon een aanvulling voor de lage tonen.

Kijk en vooral luister (met oortjes in) voor de gein maar eens een paar YouTube video's over deze subwoofer in het reservewiel.
Hierin wordt ook heel duidelijk uitgelegd hoe je het moet inbouwen en aansluiten.
Vooral de video's van www.ars24.com zijn zeer goed!

Heb jij al een keuze gemaakt wat je wil aanschaffen en heb je dat al ingebouwd?
Zo ja, dan hoor ik graag wat je hebt gekozen en hoe het bevalt.

M.v.g. MarTiguan
#2827690
Goedenavond,

Ik sluit me even aan, want ik ben ook op zoek geweest voor een extra sub woofer .
Een originele Helix woofer op de Volkswagen site is ruim 600 euro, best een hoop geld.
Maar ik wacht graag even jullie ideeën en ervaring af met wat jullie gaan doen.

Groet, Richard
#2827697
Ik heb ook geïnformeerd om een origineel VW soundsysteem (Dynaudio) achteraf te laten inbouwen.
Dit kost bij de VW dealer € 659,- incl. BTW en montage.
Hierbij worden alle luidsprekers incl. bekabeling in de deuren en in het vak bovenop het dashboard vervangen....
Is best een ingrijpende klus.
Ik ben altijd bang dat wanneer je nu een rammel- en kraakvrije auto hebt, en als je dan alle deurpanelen etc. eraf gaat halen om de speakers / bekabeling te vervangen je misschien wel allerlei rammeltjes krijgt....!?

Dus ik denk niet dat ik voor zo'n Dynaudio systeem ga.
Een losse (actieve) subwoofer kun je gebruiken zonder de rest van het originele systeem aan te passen. Slechts een paar kabels trekken is voldoende.

Je hebt al een Eaton RES11 / ESX Q800A / JBL Bass Pro of een Pioneer TS-WX610A actieve subwoofer voor rond de € 300,-
Deze passen allemaal in het reservewiel of in de ruimte waar het reservewiel (normalerwijze) ligt.
Het valt niet op en je verliest nagenoeg geen kofferruimte.
Een van deze subwoofers zal het bij mij waarschijnlijk wel worden.
#2838474
Bij welke dealer zijn ze bereid dynaudio in te bouwen :grin: ??? M’n broertje heeft dit system in z’n mk7.5 maar de dealers in de buurt willen alleen de helix sub installeren. Nu heb ik online een setje voor 600 eu gezien alleen durven hun niet te zegen of die in een mk7.5 past (komt uit een 7)

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.