VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2824832
Iemand een verklaring hoe dit zou zijn kunnen gebeurt, op dit moment bezig met het uit elkaar halen van de motor ivm olieverbruik. (liter per week.. 10w40)

Inmiddels de kop eraf, kleppen schoongemaakt en nieuwe klepseals erin.

Wil de zuigerveren ook vervangen misschien is het dan afgelopen met het olieverbruik..

Gisteren de carterpan eronder weg gehaald.

3x gebroken bout incl kop lag los in de carterpan, (van de krukaslagers) krukas bekeken en zie op het eerste gezicht geen schade's. iemand een verklaring voor dit gebeuren?


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door JUUL
#2824837
Het eerste waar ik aan denk is bouten te strak aangedraaid. Heeft de motor met gebroken bouten gedraaid? Kijk eens kritischer naar de lagerschalen, die moeten wss vervangen worden.
Antera vinden dit leuk
#2824838
Ja te strak aangedraaid, of het is al eens losgeweest en hebben ze het niet met het juiste moment weer vastgezet.

Ga vandaag de lagerschalen van de krukas demonteren en meteen de drijfstang lagers. ook alle lagerschalen even goed bekijken.

zal later vandaag proberen nog wat fotos te posten :-)

* Heb wel speling op de lagerschalen van de drijfstang...
https://youtu.be/5b6pHDlLEDA
#2824843
Vandaag alles losgehaald, paar lagerschalen van de drijfstang hadden wel beschadiging.

Zuigers eruit gehaald en zien er eigenlijk nog prima uit. 

ook alle zuigerveren gewoon los, niks vast gekoekt.

Vraag me toch wel af waar nu het abnormale olieverbruik weg komt, zou dit door een combinatie van slechte klepseals, versleten lagerschalen kunnen komen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]