VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Diezelpower
#2824867
Hallo,

Ik heb voor mijn golf 7 een wegklapbare trekhaak gekocht en alles gemonteerd en aangesloten.
Heb een kabelset van kufatec die ik aangesloten heb op de bmc en CAN, originele module voor de aanhanger.

De trekhaak komt niet onder de auto vandaan, als ik aan de kabel inde kofferbak trek.
Moet ik de trekhaak eerst laten inleren. of zit de wegklapbare unit ergens vast? ( 2e hands gekocht)

Ik ben vandaag bij de garage geweest maar daar kregen ze hem ook niet goed ingeleerd.
via vcds konden we wel de aanhangermodule zien.

Wie oh wie kan mij in de juiste richting sturen.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2824877
Hij moet loskomen op het moment als je aan de kabel trekt. Komt nog wel eens wat vuil in het mechaniek (logisch, hangt daar zonder enige bescherming) dus zul je hem misschien een beetje gangbaar moeten gaan maken.
#2825025
Bedankt DrEd, dat was idd het probleem. :-)

Heb de hele boel los gehad en gangbaar gemaakt.

Bij het monteren kwam ik er achter dat ik waarschijnlijk nog 1 onderdeel mis. De kabel waar je aan trekt moet ook ergens aan vastzitten.
Is dit ook weer kapje of een beugel? heeft iemand toevallig een onderdeelnummer
Gebruikersavatar
door DrEd
#2825048
Die binnenkabel wordt aangetrokken door het hendeltje in je kofferbak. De buitenkabel zal idd ergens vastgezet moeten worden. Moet ik zelf ook nog een oplossing voor bedenken. Er zit onder het hendeltje een u-vormige metalen beugel. Daar was ik van plan om hem dmv ty-wrap vast te zetten. Maar nog niet gedaan....Dus weet ik niet of het werkt.
#2825063
Ik heb er nu een beugeltje voor gemaakt en die vast gemaakt aan de draadeind. Werkt perfect. Zelfs de vrijeslag van de kabel heb ik er mee opvangen.
Het driehoekige staafje komt nu niet boven de slotplaat.
20200311_210351.jpg
20200311_210351.jpg (3.63 MiB) 4126 keer bekeken
20200311_210400.jpg
20200311_210400.jpg (3.26 MiB) 4126 keer bekeken
Ik heb er 2 gemaakt. Dus @DrEd ik kan er op de post doen.
Bijlagen:
20200311_210937.jpg
20200311_210937.jpg (2.02 MiB) 4126 keer bekeken
DrEd vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door DrEd
#2825145
Diezelpower,

Vandaag bij de post: Een envelopje met een haakje om dit kabeltje in de kofferbak vast te zetten (zie je vorige post). Heel erg mooi dat je voor mij eentje extra hebt gemaakt. Hiermee is de kracht van dit forum mij duidelijk. Geheel belangeloos elkaar helpen! Fantastisch :-D (en nu ga ik een zakdoekje halen om mijn tranen te drogen :-) ).

Toppertje!
#2825421
Graag gedaan DrEd

Daarvoor zit/ zoek je toch op een forum, ik wil als ik een vraag heb ook graag geholpen worden.
zo doen we iets voor elkaar toch ( hooo wacht ik schiet ook vol :crying: )

En heb je hem inmiddels al gemonteerd?
Gebruikersavatar
door DrEd
#2825443
Nee, nog niet gemonteerd. Hoop ik het aankomende weekend te kunnen doen. Top dat je dit zo geregeld hebt, en idd we zitten op zo'n forum om elkaar te helpen. Jij bent daar een goed voorbeeld van!
Gebruikersavatar
door DrEd
#2826691
Vandaag eindelijk tijd gevonden om het trekhaak-haakje te monteren. 10 minuten werk en het werkt verder als origineel. Mooie oplossing!
door Thijsioo
#2830755
Hallo,

Ik heb nog even een kleine vraag. Kan iemand mij vertellen hoe ik de zwenkbare trekhaak weer gangbaar krijg. Hij wil namelijk niet meer inklappen. Kabel werkt overigens prima, alleen hij ontgrendeld niet meer.

Alvast bedankt!

Mvg Thijs
#2831646
Hallo Thijs,

Misschien is het je al gelukt?

Ik heb de trekhaak er compleet afgehaald en met wd-40/ anti roest/ cleaner ingespoten op het gedeelte dat moet draaien.
Na enig prutsen kreeg ik hem weer gangbaar, alles schoon gespoten met cleaner en daarna ingevet.
Werkt bij mij nog steeds goed, eens in de maand ff in en uit klappen. Dan blijft hij gangbaar.

gr Joost
#2831788
Ik ben benieuwd of je een handleiding hebt voor het inbouwen?
Wil zelf ook een originele trekhaak monteren maar de retrofit manuals zijn amper te vinden...
Gebruikersavatar
door DrEd
#2831791
Je gaat op zoek naar de eerste de beste handleiding van Brink ofzo. Mechanisch aansluiten is bijna vergelijkbaar. Electronica moet je je even in verdiepen, maar is verder wel te doen.

... was je naar carglass/autototaalglas/glasgarage[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]

Update discover media

Welke dongle is dat dan? Zoek in Google met:[…]

Car play /android/radio /navi

Hoi Rene. Ik heb een paar maanden terug een Xtrons[…]

Ik heb verschillende problemen met mijn ID.3 waaro[…]