VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door John767
#2824935
APK gehad met de Golf VII, en helaas tot de conclusie gekomen dat de schokdemper linksvoor lek is. Gelukkig geen afkeur, maar wil het wel gewoon goed hebben uiteraard. Veiligheid is belangrijk, ondanks dat het misschien geen kwaad kan.

Nu ben ik al van plan later dit jaar voor een setje Eibach Pro-kit verlagingsveren te gaan, misschien in combinatie met stabilisatorstangen van Eibach. Als daarvoor dan toch het spul er onderuit moet, dan gelijk vervangen. Alleen welk merk is nou de beste keuze, voor een knappe prijs. Iemand ervaring mee?

Een schroefsetje is ook leuk, maar best prijzig. En ik hoef de auto niet op de grond te hebben, het moet comfortabel blijven en normaal te rijden zijn (iets met drempels).

Betreft een Golf VII 1.4TSI 140pk uit 2013, met nu nog standaard onderstel/veren.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2824943
Zelf geen ervaring mee maar een aantal vrienden van me zijn echt te spreken over Eibach. Een schroefset hoeft niet duur te zijn, ze variëren tussen de 200,- en 900,- Let wel op, je krijgt wat je ervoor betaalt. Als laag rijden niet jouw ding is, dan is een verlaging set mss wel de beste optie.
door John767
#2824958
JUUL schreef:Zelf geen ervaring mee maar een aantal vrienden van me zijn echt te spreken over Eibach. Een schroefset hoeft niet duur te zijn, ze variëren tussen de 200,- en 900,- Let wel op, je krijgt wat je ervoor betaalt. Als laag rijden niet jouw ding is, dan is een verlaging set mss wel de beste optie.
De Golf staat nu op standaard veren, en dat staat nogal hoog op de pootjes. Daarom zou 25-30mm verlaging voor mij ruim voldoende zijn, en dat bieden die Eibach veren. Schroefsets gaan vaak al vanaf 35-40mm verlaging, maar dat hoeft voor mij niet. Moet wel normaal te gebruiken zijn, ook met drempels.

Stel dat ik voor een schroefsetje zou gaan, doe ik het wel goed en koop ik geen troep. Maar 30mm lager is net mooi voor mij.

Dus de vraag zou dan meer gaan over welk merk schokdempers dan het beste is, even als voorbeeld: Sachs, Monroe e.d.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2824970
Kan ik verder niets over vertellen...ben een schroefset man :LOL:

Je zou voor ieder merk op het web kunnen zoeken naar de omschrijving, eigenschappen, prijs, reviews en beoordelingen. Denk dat ieder merk zijn eigen voor- en nadelen heeft. Het is kwestie van uitzoeken welke bij jouw wensen (en budget) past.
door John767
#2833898
Om toch nog even mijn eigen topic te kicken, vandaag heb ik dan eindelijk de auto laten verlagen.
Omdat er een schokdemper al niet helemaal lekker was, ook gelijk alles vervangen. Staat nu mooi op z'n pootjes met een Eibach Pro-Kit. Kan alleen maar zeggen dat het goed rijdt, maar niet echt heel veel stugger is geworden.

Heeft even wat langer geduurd, maar is wel de moeite waard geweest. Staat ook natuurlijk mooi i.c.m. een Salvador 18 inch setje. Aankomende week even de boel netjes uit laten lijnen, en dan mag het wel weer jaren meegaan.

Met een standaard onderstel ga je dan van een ruimte van een vuist (standje tractor), naar een paar vingers. Dat scheelt wel.
Gebruikersavatar
door Baytjeh
#2833916
Wat ik me dan afvraag is, raak je iets onderweg? drempels?
Ik wil deze verlaging ook gaan doen misschien
door John767
#2833924
Tot nu toe heb ik 1 keer de grond geraakt, maar dat is ook een flink schuin aflopend deel die ik daarvoor ook kon raken als die wat sneller genomen werd. Is echt een rottige hoek, en zou ik de keuze niet van af laten hangen.

Met (normale) drempels in de afgelopen dagen nog niets geraakt. Maar ga er natuurlijk ook niet volg gas overheen. Denk dat als er je normaal mee omgaat, het wel erg meevalt.

Heb zelf ook rondom de schokdempers vervangen (gewoon OEM Sachs), en vooral de achterkant is wat stugger. Vind het zelf wel prettig dat het niet zo doorzakt, maar dat zal wel aan de totaal nieuwe combinatie liggen. Naar mijn mening is deze Eibach Pro-Kit i.c.m. 18 inch wielen een goede, maar toch nog comfortabele, combinatie.
Als je die schokdempers en lagers ook vervangt (complete poot), hoef je niets uit elkaar te halen. En zelfs de veer niet te spannen. Die past er net tussen. De oude combinatie haal je er gewoon geheel onderuit.

Heb ook goede verhalen gehoord en gelezen over de KW Street Comfort, waarmee je zo'n 25mm omlaag gaat. Alleen kost die combinatie al snel 1200 euro. De Eibach set rijden er al meerderen van dit forum en anderen op, en eigenlijk lees ik weinig negatiefs. Dat was dan uiteindelijk ook de doorslag, plus een jaar langer vanwege de hele situatie.

Weet niet of deze "reclame" mag, maar via Autodoc is die Eibach set vaak met 40% korting te krijgen, en kost een set Eibach veren zo'n 110-120 euro. Dat scheelt even met de 180-220 euro die je vaak ziet.

@JUUL Een foto komt er nog, eerst een keer wassen en een mooi plekje zoeken daarvoor (en tijd..) :-)

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]