VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MKF
#2824986
Beste forumleden,

Ik ben sinds een maandje of 2 eigenaar van een mooie mk2 polo uit 1991 U9 (86c?).

Hier zit een 33kw 1.0 blokje in. Ik wilde hier misschien een ander blok indoen. Wat zou het beste zijn?

Ik heb al vanalles voorbij zien komen.

Wat ik zou willen:

Zag laatst een 1.9tdi afn blok, deze zou ik het liefste monteren! 150pk en 300nm is echt super mooi op 750kg hahaha.

Wat ik nog gezien heb:

2.0 8v
1.8 8v

Wat zo zou passen conform internet en kenners:

1.5 golf mk1 blok.
1.3 polo blokjes

Ik heb mee gekregen dat je met een 2.0 8v of 1.9tdi afn veel moet gaan slijpen en lassen. Dit is dus veel meer werk. Klopt dat?

Liefste toch meer plug en play en dan een beetje kietelen. Geen zin om alles te moeten flexen, lassen, enz.

Wat is jullie advies?

Hoor het graag!
#2831978
Als je het zo origineel mogelijk wilt houden en je wilt toch iets meer peekaa's, zou je voor een 1.3 motorcode NZ kunnen gaan. Deze is voorzien van injectie, is af fabriek geleverd in jouw type Polo en in de Golf 2. Als je echt op vermogen uit bent kun je voor een 1.8T of 1.9TDI AFN gaan. Uit deze motoren kun je met relatief weinig tuning aardig wat power maken. Dit houdt wel meer werk in omdat de motorsteunen niet overeen komen met je Polo. Diesel is idd zwaarder, met het gewicht van je Polo heb je geen 200pk nodig om rap te zijn :tu:
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]