- 19 mar 2020 20:15
Beste mede formers,
Ik heb een zeer merkwaardig licht gierend geluid uit mijn motor ruimte komen
Het is eigenlijk al wel een klein beetje sinds dat ik m heb (120000km) en nu bij ongeveer 170000 km is het er nog steeds.
Maar ik vraag me nu toch eigenlijk wel af wat dat kan zijn.
Het is in al die jaren niet echt veel erger geworden.
Ik zal in zoveel mogelijk detail het probleem proberen uit te leggen,
1: het is alleen duidelijk hoorbaar als de motor koud is en rond de 2200 toeren.
2: het komt heel licht in de tweede en het meest in derde versnelling naar voren. 4e tm 6e hoor je niks bij 2200 toeren. (waarschijnlijk omdat de rolgeluiden dan de overhand hebben)
3: nu het gekste, het is alleen goed hoorbaar in een bocht naar rechts.
Naar links (op rotondes enzo) is er niks aan de hand en bij rechtuit rijden is het als ie koud is een heel klein beetje in zn twee en drie hoorbaar maar verwaarloosbaar.
Bij warme motor is het al stukken minder maar nog altijd alleen in bochten naar rechts.
4: als ik een bocht naar rechts maak terwijl ik de koppeling ingetrapt houd (de auto rolt dan vanzelf door) dan hoor je niks. Dus het wiel lager of de homokineten/steekassen kan het niet zijn. En de motor loopt stationair uiteraard dus geen bijgeluiden dan.
Mijn vraag is. Omdat ik dit al heel lang heb en t niet echt heel veel luider is geworden, kan dit kwaad?
Auto is Mk5 GTI 2008 BWA motor.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb een zeer merkwaardig licht gierend geluid uit mijn motor ruimte komen
Het is eigenlijk al wel een klein beetje sinds dat ik m heb (120000km) en nu bij ongeveer 170000 km is het er nog steeds.
Maar ik vraag me nu toch eigenlijk wel af wat dat kan zijn.
Het is in al die jaren niet echt veel erger geworden.
Ik zal in zoveel mogelijk detail het probleem proberen uit te leggen,
1: het is alleen duidelijk hoorbaar als de motor koud is en rond de 2200 toeren.
2: het komt heel licht in de tweede en het meest in derde versnelling naar voren. 4e tm 6e hoor je niks bij 2200 toeren. (waarschijnlijk omdat de rolgeluiden dan de overhand hebben)
3: nu het gekste, het is alleen goed hoorbaar in een bocht naar rechts.
Naar links (op rotondes enzo) is er niks aan de hand en bij rechtuit rijden is het als ie koud is een heel klein beetje in zn twee en drie hoorbaar maar verwaarloosbaar.
Bij warme motor is het al stukken minder maar nog altijd alleen in bochten naar rechts.
4: als ik een bocht naar rechts maak terwijl ik de koppeling ingetrapt houd (de auto rolt dan vanzelf door) dan hoor je niks. Dus het wiel lager of de homokineten/steekassen kan het niet zijn. En de motor loopt stationair uiteraard dus geen bijgeluiden dan.
Mijn vraag is. Omdat ik dit al heel lang heb en t niet echt heel veel luider is geworden, kan dit kwaad?
Auto is Mk5 GTI 2008 BWA motor.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door RuupieGTI op 29 sep 2020 23:08, 10 keer totaal gewijzigd.
--------- Das Auto - Im glänzend schwarz! ---------
Mijn garage topic
If you can't fix it with a hammer it's an electrical problem...
[In bezit van origineel Ross-Tech VCDS HEX+CAN]
Mijn garage topic
If you can't fix it with a hammer it's an electrical problem...
[In bezit van origineel Ross-Tech VCDS HEX+CAN]