VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door matthys70
#2825692
Hallo,

Ben sinds kort de gelukkig eigenaar van een nieuwe Volkswagen T-Cross, maar heb hiervoor altijd ander merk reden.
Nu zit ik met een aantal vraagjes, en krijg niet echt een goed beeld van hoe en wat, dus bij deze dat ik ze hier stel;

1) Hoe zit dit nu met digitaal onderhoudsboekje? Voorheen Hyundai gehad, en daar kon je alles inzien via Mijn Hyundai. Heeft VW dit niet, de dealer gaf aan dat je een uitdraai bij onderhoud krijgt die je goed moet bewaren. Vreemd als je juist digitaal wilt gaan.

2) Ik wil graag m'n instructieboekje digitaal hebben, dat leest en zoekt wat gemakkelijker thuis op de PC. Maar dealer verwijst naar VW en VW naar dealer. Ik kreeg namelijk deze melding op de VW website:

Helaas is het momenteel niet mogelijk om online het instructieboekje van jouw Volkswagen te downloaden.
Maar de Volkswagen dealer staat voor je klaar. Heb je vragen of kom je ergens niet uit?
Bel gerust of kom langs, de medewerkers helpen je graag verder.

3) Hoe zit dat nu met mobiliteitsservice? Ik vind hier helemaal geen kaartje van bij de auto (heb alleen kaartje dealer en kaartje wat te doen bij ruitschade gehad). Bij zowel Toyota als Hyundai krijg je netje een kaartje met telefoon-nummers en kenteken en eigenaar die er recht op heeft etc. Die word dan elke verlengt bij onderhoud etc. Nu las ik wel het een en ander op de website van VW, maar moet ik dus zelf ergens de telefoon-nummers noteren en dat weet VW genoeg als ik bel?

Bedankt,
Matthijs
#2827916
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Net zoals Matthijs zegt, heb ik ook geen (digitaal) onderhoudsboekje gekregen toen ik mijn auto bij de VW dealer in ontvangst nam.

Is er niemand op het forum die hier iets meer over kan vertellen?
#2829348
MBT digitaal onderhouds boekje, ik heb het (helaas) ook. Als klant kun je het niet inzien.
Ook een digitaal instructie boekje bestaat niet bij VW, althans ik heb het nooit kunnen vinden.
Voor de mobiliteitsservice heb ik een kaartje gekregen met een nummer wat je kan bellen. Dat nummer vind je ooi in je instructieboekje. Je krijgt dan overigens gewoon een persoon van de ANWB alarmcentrale aan de lijn :-)

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt1
#2829349
Standaard wordt volgens mij een instructieboekje, handleiding voor multimediasysteem en een onderhoudsboekje bij de auto geleverd (bij aflevering aan de eerste eigenaar). Ik vind het fijn om de onderhoudshistorie te zien als ik een tweedehands auto koop. In mijn geval zelf een VW Variant MK7 geïmporteerd uit Duitsland. Daarbij heb ik het onderhoudsboekje (helaas Duitstalig) behouden en heb een nieuw instructieboekje en handleiding multimediasysteem in het Nederlands besteld via Pon. Dat werd keurig afgeleverd bij de dealer en kost je rond de € 50,00. Ja veel geld, maar ik heb nu eenmaal liever papier in handen als ik in de auto zit en wat op wil zoeken...

Voordat ik de auto aankocht heb ik de plaatselijke dealer gebeld en gevraagd het chassisnummer eens door hun systeem te halen. Dat werd keurig gedaan en ik kreeg telefonisch alle bijzonderheden door. Met die informatie naar Duitsland gegaan en vergeleken met de vermeldingen in het onderhoudsboekje. En laat dat alles nu kloppen...

Mooi dat alles Europees digitaal wordt bijgehouden door VW, maar ik wil het zwart op wit.
door Mari
#2829350
Dealer kan alleen maar zien wat er bij de hem en andere dealers in het systeem is gezet, al het andere blijft in het ongewisse... een onderhoudsboekje is leuk, maar wat zegt het precies! Je kan die dingen inclusief stempels gewoon online kopen ;) Als ik twijfel over de aankoop, dan laat ik bij de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb gewoon een aankoopkeuring doen, wordt lastig met een auto die enkele 100den kilometers verderop staat...
#2829358
Ik heb bij aankoop van m'n Tiguan alleen een (papieren boekje) handleiding voor de auto en een handleiding voor m'n multimedia in een mooi lederen mapje erbij gekregen.
Dus geen (papieren) onderhoudsboekje wat volgens de VW dealer voortaan digitaal zou zijn.
Ik vond een papieren onderhoudsboekje toch wel fijner als ik eerlijk ben.

Zo ook het S.O.S. / Mobiliteits / Infosysteem (3 knoppen) dat is ondergebracht in mijn dakconsole.
Hierover bestaat veel onduidelijkheid...
Ik heb hierover bij meerdere VW dealers navraag gedaan.
De ene zegt dat je hier een abonnement voor moet afsluiten, terwijl een andere dealer zegt dat dit standaard geactiveerd is. (Bij wet geregeld voor nieuwe auto's)

Bij controle door mijzelf blijkt alleen de (rode) S.O.S. knop te werken!
Wanneer ik de knop met de I (= Info) en de knop met de steeksleutel (= Pechhulp) indruk, krijg ik een gesproken melding dat deze functies niet zijn geactiveerd en ik contact dien op te nemen met mijn service-partner (VW dealer).

Ik vind het bijzonder vreemd dat ik hier geen eenduidig antwoord op krijg....???
Kan hier iemand wel een duidelijk antwoord op geven a.u.b. ?
#2839138
Ik rijd mijn hele leven al VW!
Altijd netjes een onderhoudsboekje via de dealer er bij gehad.
ook al was het een ex lease auto.
Nu een Polo voor mijn vrouw gekocht via een dealer.
Geen onderhoudsboekje, wel de historie digitaal te verkrijgen zegt men.
Alleen bij de VW dealer navragen krijg ik geen uitdraai.
Ik mag wel " mee kijken " in hun systeem.
Waar overigens weinig te zien is.

Hier uit maak ik op dat je niet alleen genaaid wordt met een import auto.
Maar ook met een auto uit Nederland!
Import is zo ie zo al gerotzooid met de kilometerstand.
En zeg niet dat dit niet zo is, alle import auto's hebben een lage kilometerstand.
Dus ik weet niet meer wat je moet vertrouwen.
Geluk! dat moet je hebben met een tweede hands VW!!!!! :-)
#2839380
Mijn ervaring is dat er wel een digitaal boekje is, maar die is alleen inzicht voor de dealer en niet voor de klant zelf. Bij aankoop heb ik de locale dealer ook gevraagd de volledige onderhoudshistorie te beoordelen op vreemde zaken, en dat was niet de verkopende partij. Tot nu toe geen gekke problemen gehad en alle papieren lijken correct te zijn.
door bert2
#2840127
Ik vind het ontbreken van een papieren serviceboekje een gemis. Mijn auto is door de dealer uit Duitsland geïmporteerd en de fabriekssticker die vroeger voorin het serviceboekje zat, zit nu in het Duitstalige instructieboek(je).
Het zou toch moeten kunnen inzicht in de onderhoudswerkzaamheden te krijgen via de We Connect app?

Intussen maar alle facturen (digitaal) goed te bewaren.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk