- 28 mei 2020 23:23
#2826692
Heren,
ik heb weer een bijzonder opmerkelijk probleemgeval. Enige tijd bemerkte ik (weer) verminderde turbodruk. Vagcom aangesloten:
65535 Internal Control Module Memory Error 00-00
00575 Intake Manifold Pressure: 17-10 Control Difference Intermittent
Ik heb een ECU met 2 'tuningchips' zitten en daar al een aantal jaar geleden wat ellende mee gehad, dus ECU losgehaald, open gehaald en de sockets van de chips opnieuw gesoldeerd. Weer gemonteerd, wilt niet meer starten. Vagcom aangesloten, 01 Engine kan niet worden bereikt. Accu een nacht losgehad, nog steeds niet starten & Vagcom kan 01 Engine nog niet bereiken.
25 Immobilizer kan wel worden bereikt, sleutels opnieuw proberen in te leren, bood geen oplossing. Foutcodes uitlezen gaf het volgende:
00546 Data wiring faulty: 27-00 Implausible signal
ECU weer los en open, zat redelijk wat vocht op de printplaat van contactspray, dus alles schoongemaakt en ECU weer teruggeplaatst. 01 Engine nog steeds niet bereikbaar, maar ineens begint een relais op de brandstofpomp als een gek te ratelen:
https://www.youtube.com/watch?v=_u39cBCR5cA
Paar zachtje tikjes met een hamer op de pomp gegeven en het tikken ging weg, maar nog steeds was 01 Engine onleesbaar en wilde hij niet starten.
Al gedaan:
- Accu los en helemaal opgeladen met lader
- Relais 109 gecontroleerd, werkt prima (amper 4 maanden oud & van het grijze type)
- ECU stekker heeft goede aarde en krijgt 12v met contact aan
Ik heb voor de zekerheid beide stekkers naar de brandstofpomp losgehaald en schoongemaakt met contactspray, laat ze een nachtje hangen om op te drogen. Ik ga wéér de ECU openhalen, de sockets opnieuw solderen en de print goed laten drogen.
Iemand nog andere suggesties? Want ik ben ondertussen 4 dagen verder en ten einde raad..
ik heb weer een bijzonder opmerkelijk probleemgeval. Enige tijd bemerkte ik (weer) verminderde turbodruk. Vagcom aangesloten:
65535 Internal Control Module Memory Error 00-00
00575 Intake Manifold Pressure: 17-10 Control Difference Intermittent
Ik heb een ECU met 2 'tuningchips' zitten en daar al een aantal jaar geleden wat ellende mee gehad, dus ECU losgehaald, open gehaald en de sockets van de chips opnieuw gesoldeerd. Weer gemonteerd, wilt niet meer starten. Vagcom aangesloten, 01 Engine kan niet worden bereikt. Accu een nacht losgehad, nog steeds niet starten & Vagcom kan 01 Engine nog niet bereiken.
25 Immobilizer kan wel worden bereikt, sleutels opnieuw proberen in te leren, bood geen oplossing. Foutcodes uitlezen gaf het volgende:
00546 Data wiring faulty: 27-00 Implausible signal
ECU weer los en open, zat redelijk wat vocht op de printplaat van contactspray, dus alles schoongemaakt en ECU weer teruggeplaatst. 01 Engine nog steeds niet bereikbaar, maar ineens begint een relais op de brandstofpomp als een gek te ratelen:
https://www.youtube.com/watch?v=_u39cBCR5cA
Paar zachtje tikjes met een hamer op de pomp gegeven en het tikken ging weg, maar nog steeds was 01 Engine onleesbaar en wilde hij niet starten.
Al gedaan:
- Accu los en helemaal opgeladen met lader
- Relais 109 gecontroleerd, werkt prima (amper 4 maanden oud & van het grijze type)
- ECU stekker heeft goede aarde en krijgt 12v met contact aan
Ik heb voor de zekerheid beide stekkers naar de brandstofpomp losgehaald en schoongemaakt met contactspray, laat ze een nachtje hangen om op te drogen. Ik ga wéér de ECU openhalen, de sockets opnieuw solderen en de print goed laten drogen.
Iemand nog andere suggesties? Want ik ben ondertussen 4 dagen verder en ten einde raad..
ik heb een vw golf 5 1.4 en wil er een spaghetti spruitstuk op zetten weet iemand meschien een website waar ik die ken kopen en of het goeden zijn ???
bij voorbaard dank