VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2826692
Heren,

ik heb weer een bijzonder opmerkelijk probleemgeval. Enige tijd bemerkte ik (weer) verminderde turbodruk. Vagcom aangesloten:
65535 Internal Control Module Memory Error 00-00
00575 Intake Manifold Pressure: 17-10 Control Difference Intermittent

Ik heb een ECU met 2 'tuningchips' zitten en daar al een aantal jaar geleden wat ellende mee gehad, dus ECU losgehaald, open gehaald en de sockets van de chips opnieuw gesoldeerd. Weer gemonteerd, wilt niet meer starten. Vagcom aangesloten, 01 Engine kan niet worden bereikt. Accu een nacht losgehad, nog steeds niet starten & Vagcom kan 01 Engine nog niet bereiken.
25 Immobilizer kan wel worden bereikt, sleutels opnieuw proberen in te leren, bood geen oplossing. Foutcodes uitlezen gaf het volgende:
00546 Data wiring faulty: 27-00 Implausible signal

ECU weer los en open, zat redelijk wat vocht op de printplaat van contactspray, dus alles schoongemaakt en ECU weer teruggeplaatst. 01 Engine nog steeds niet bereikbaar, maar ineens begint een relais op de brandstofpomp als een gek te ratelen:

https://www.youtube.com/watch?v=_u39cBCR5cA

Paar zachtje tikjes met een hamer op de pomp gegeven en het tikken ging weg, maar nog steeds was 01 Engine onleesbaar en wilde hij niet starten.

Al gedaan:
- Accu los en helemaal opgeladen met lader
- Relais 109 gecontroleerd, werkt prima (amper 4 maanden oud & van het grijze type)
- ECU stekker heeft goede aarde en krijgt 12v met contact aan

Ik heb voor de zekerheid beide stekkers naar de brandstofpomp losgehaald en schoongemaakt met contactspray, laat ze een nachtje hangen om op te drogen. Ik ga wéér de ECU openhalen, de sockets opnieuw solderen en de print goed laten drogen.
Iemand nog andere suggesties? Want ik ben ondertussen 4 dagen verder en ten einde raad..
#2826696
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de fuel pump solenoid geen 12v krijgt wanneer ik het contact aan zet. Ik heb rechtstreeks 12v op de solenoid gezet, maar start alsnog niet. Vagcom leest ook nog steeds geen engine uit en 25 Immobiliser geeft nog steeds dezelfde foutmelding waar ik niks mee kan.
Iemand enige vorm van suggesties? Ik ben ten einde raad..
#2826697
foutcode: 00546 hex: 222

Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.
nl Datakabel defect
du Datenleitung defekt
en Data wiring faulty

Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Onwaarschijnlijk signaal ↔ (Implausible Signal)

Mogelijke verschijnselen:

Motor start niet of slaat onmiddellijk weer af
Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Regelmodule Startonderbreking (J362)
geen signaal of een onwaarschijnlijk signaal op de W-Lijn tussen de Regelmodule Startonderbreking (J362) en de Regelmodule Motor of Control Unit voor Brandstof Afsluiting
Regelmodule Startonderbreking (J362) onjuist gecodeerd
Regelmodule Startonderbreking (J362) defect

Mogelijke oplossingen:

Check / repareer bedrading en aansluitingen naar/van Regelmodule Startonderbreking (J362)
Check de Regelmodule Startonderbreking: codering, Baud Rate Setting
Check (meetwaardeblokken) / vervang Regelmodule Startonderbreking (J362)

Extra info:

Onder bepaalde omstandigheden kan deze code worden opgeslagen na het onjuist bedienen van het contactslot. B.v.: nadat de motor is gestopt is het contact onmiddellijk weer aangezet (De Regelmodule Motor is dan nog steeds in de Start-Up fase)
in zo'n geval, zet dan het contact uit en wacht minimaal 10 seconden voordat de auto weer op contact wordt gezet. Controleer daarna op foutcodes en wis die
#2826699
Had die idd gevonden en alle bedrading naar de immobox doorgemeten en doorgepiept. Immobox heeft aarde en krijgt netjes 12v, connectie naar obd2 plug is goed (ik kan immers groep 25 aanroepen met vagcom) en de k-lijn naar de ECU is ook intact.

Enige dat ik me kan bedenken is dat beide ECU’s dood zijn en geen (correcte) response terugsturen naar de immobox. Heb inmiddels een andere originele ECU gekocht, die zal vd week binnenkomen, hopelijk lost dat het probleem op.
#2826784
'Nieuwe' ECU via onderdelenlijn gekocht, aangesloten & starten+lopen. Blijkbaar waren mijn beide oude ECU's dus dood...

Anyway, opgelost.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]