VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door wachi
hallo

ik ben nieuw op deze forum zal me even voorstellen ik ben wachi kom uit amsterdam.
en ben nu 1.5 jaar een trotse eigenaar van een tiguan 2010 wel beetje oud maar ben er zeker blij mee :-)

zoals vemeld heb een tiguan uit 2010 1.4 tsi newmotion
ik heb een raar probleempje afgelopen zomer zijn wij met de auto op vakantie geweest ik had de CC aan op een lage stand en dat werkte prima maar op het moment dat het wat frisjes werd (voornamelijk in de nacht)en gebruik wou maken van de kachel kwam er helemaal geen warm lucht ik had hem toen op HI staan.
het maakte niet uit of de airco aan of uit stond

ik dacht het zal wel en had hem niet echt nodig ik ben toen zo doorgereden na dat wij terug waren van me vakantie deed hij het nog steeds niet pas toen het wat kouder buiten werd merkte ik dat mijn kachel weer begon te werken.

nu het weer warm is niet dat ik het nodig heb en ik de temp weer op HI zet en watertemp op 90 granden staat krijg ik weer geen warm lucht uit de roosters

is dit normaal? zomer geen kachel winter wel of is er gwn een sensor die vermoedelijk defect kan zijn ? of iets anders

hoor graag wie me verder kan helpen

alvast bedankt voor jullie reacties

wachi
Hallo Wachi,

hiervoor is het het beste om te beginnen met uitlezen. Het kachelhuis heeft een elektrisch motortje die de kachelklep aanstuurt. Met VCDS kun je zien of deze beweegt. Je kunt bij mij (vlakbij Amsterdam) komen uitlezen. Afspreken kan in de PM.
hallo RRider

bedankt voor je reactie ik zal je even een PM sturen dan kunnen we een afspraak maken ik had zelf nog gevoeld aan de leidingen die werden gewoon warm dus er zal waarschijnlijk wel circulatie zijn
maar zoals je al vermeld lijkt het mij idd verstandig om eerst uit te lezen

vriendelijke groet

wachi
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Golf 5 1.4 tsi problemen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar vermeld[…]

Verwacht van de topicstarter maar geen antwoord, z[…]

Moest voor het eerst 's avonds laat weg. En tot mi[…]