VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2827451
Beste lezers,

Hopelijk kan een van jullie mij helpen. Ik heb sinds oktober 2019 een Volkswagen Polo uit 2014, de 6c. Nu schijnt dus iedere keer als het warmer dan 20 graden is dat mijn gordel blokkeert. Ik kan hem dan op geen enkele wijze uit de groef krijgen en om doen. Of ik nu rustig trek of juist heel hard, het wil niet lukken. Tijdens het rijden schiet hij soms los maar afgelopen keren zelfs dat niet meer. Als het dan weer afgekoeld is en de zon er niet meer op gestaan heeft is er niks meer aan de hand en werkt hij weer gewoon. Ik ben al naar de garage geweest en die monteur gaf aan om hem de volgende keer recht omlaag te trekken. (Alsof ik dat nog niet gedaan had.) Maar ook dat werkt dus niet. Nu durf ik het dus zelf aan om hem eventueel los te halen mocht ik het probleem zelf kunnen verhelpen. Hebben jullie toevallig tips? Een van jullie die dit ook heeft gezien/meegemaakt? Ik hoor het graag, ik weet me namelijk geen raad. :-/

Groet, Carlos Criado
derie vinden dit leuk
#2827460
Hola Carlos,

Dit probleem lees ik nu voor het eerst, heel bizar. De gordel in zijn geheel vervangen stelt niet veel voor:

- kunststofkap en afdekkap b-stijl verwijderen
- gordel onderin los schroeven
- geleider los schroeven
- afstelmodule los schroeven
- gordelmechanisme los schroeven van de b-stijl.
- gordelcilinder los schroeven onder de dorpelkap (binnenzijde auto)

Terug monteren is tegenovergestelde. Let er wel op hoe de gordel in de geleider en in de kappen loopt, anders loopt het ook stroef en kun je alles opnieuw doen.

Succes ermee :tu:
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]