VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door rolfkunst
#2828002
Beste forumleden,
Wij zijn sinds april in het bezit van een hele fijne Golf 7 Variant uit 2015. Deze komt oorspronkelijk uit de heuvels in het zuiden van Duitsland, de eerste eigenaren zullen daarom gekozen hebben voor een pittige 2.0tdi.

Qua uitrusting klaag ik niet, elektrische handrem, climate control, En alles wat een golf 7 verder te bieden heeft. Wel heeft hij 1 mankement, hij heeft géén cruisecontrol..

Hiervoor hadden we een Jetta uit 2006, heerlijke auto en deze had, jullie raden het al, wél cruisecontrol, het gemis is dus groot!

Nu zijn we hiervoor al bij onze lokale VW-dealer geweest, zij gaven vol enthousiasme aan dat het helemaal geen probleem is, voor 375 en een ochtend autoloos was het geregeld, maar.... Halverwege de ochtend werden we gebeld dat het tóch niet zo eenvoudig was. Ik kreeg de auto onverrichter zake weer retour. Het is namelijk niet zo als bij voorgaande modellen dat je knipperlicht pookje vervangen wordt door eentje met cruisecontrol functies, even inleren en rijden. Nee, in de mk7 moet het via een multifunctioneel stuurwiel. En die hebben wij niet...

En nu? We hebben in onze plaats nog een tuning bedrijf, daar geweest ook op aanraden van onze eigen garage, maar daar hebben we zelf weinig vertrouwen in door allerlei zaken.

Wat nu?
We willen toch wel erg graag cruisecontrol, maar hoe?
Kent iemand nog een adresje waar we dat zouden kunne laten doen?
door Mari
#2828003
Waar kom je vandaan? Denk dat je een adres bij je in de buurt prefereert boven eentje aan de andere kant van het land.

Bij voorgaande modellen moest ook nog wel eens wat meer gebeuren dan alleen het knipperlicht-pookje vervangen... hetzelfde geldt voor de huidige modellen, je kan er wel een MFSW met alle knoppen in zetten, maar de rest van de electronica moet het wel ondersteunen.

Vagtechniek in Neunen (bij Eindhoven) bouwt Cruise Control in bij Golf 7

https://www.vagtechniek.nl/garage/prijs ... trol/golf7
#2828004
Dank je wel voor je reactie! Die heb ik vorige week aangeschreven maar nog geen reactie op gehad. Ik hoop ook snel van hun te horen.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar iemand uit de regio, we wonen in de provincie Groningen, maar schijnt nogal lastig te zijn..
#2828046
Helaas, dit kreeg ik terug:

Beste Rolf,



Voor deze auto kan ik helaas geen originele inbouw aanbieden. VW levert namelijk geen inbouwset.

Ik kijk ook nog even bij vagshop

Dank je wel! Ik hou je op de hoogte
#2828048
@DuncanGTI Ja, dat heb ik wel. Dat is ook wel mogelijk, maar ik wil toch graag vw eigen, en het liefst met multifunctioneel stuurwiel. Mocht toch blijken dat dit absoluut onmogelijk is, dan gaan we hiervoor, maar tot die tijd, blijf ik toch zoeken naar VW origineel..

Inmiddels Autopar ook maar even aangeschreven.. Het lijkt allemaal eenvoudig te kunnen, maar toch krijg ik telkens een negatief antwoord. Hoe dan...
#2828059
Ze zijn vlot!

Reactie van Autopar:
Beste heer Kunst,

Dat is mogelijk in deze Golf 7 Variant, incl gebruikt maar netjes multifunctioneel stuurwiel met cruise functie en alle module en onderdelen die noodzakelijk zijn. Totale prijs voor deze auto zal zijn € 899,= incl BTW.

En reactie van Track-Motion:
Goedemiddag Rolf,

Dit is ook mogelijk een probleem. Hierbij de offerte:

-MF stuur origineel nieuw golf 7 + Mf stuurkabel + gateway + montage + coderen: 450,- euro
-Cruise control GRA op stuurwiel + activatie document + montage + coderen: 475,- euro

Klinkt erg positief allemaal.
Leeuwarden of Apeldoorn maakt qua afstand niet zoveel uit voor ons. Ik ga er even over nadenken, 900 euro is toch een boel geld.
Foutmelding kentekenplaatverlichting

Na een foutmelding op mijn dashboard de kentekenpl[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]