VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2828143
Hallo,

Ik sta op het punt om een Beetle 1.4 TSI 160 pk te kopen. Deze is van september 2012 en zover ik weet heeft deze de CAVD motor. Nu lees ik veel over deze motoren van olieverbruik tot kettingproblemen etc. Het merendeel wat ik lees gaat over de motoren van de bouwjaren 2009-2010. Nu lees ik ook e.e.a. over modificaties die zijn uitgevoerd bij deze 1.4 TSI 160 pk. Km stand is rond de 125.000.

Mijn vragen zijn:
- Is de 1.4 TSI 160 betrouwbaar van het jaar 2012?
- Wanneer is deze modificatie uitgekomen en wat houdt dit in?
- Hoe lang is de CAVD motor gemaakt en vanaf welk moment zijn ze beter?

En hoe zit het met de 1.2 TSI 105 pk motoren? Zijn die ook beter vanaf een bepaald jaartal?

Alvast bedankt!
#2828198
Ik heb ook een cavd golf 6 uit 2011. Ketting was al vervangen toen ik hem kocht. Momenteel is mijn motor betrouwbaarder dan de dsg. Ik heb weinig tot geen olie verbruik. Km stand is nu 207dkm. Bij 146dkm heb ik een walnutblasting laten doen voor de inlaat. Voor de rest tank ik al sinds dag 1 bp ultimate 98. Hij start en loopt nog als toen ik hem 5 jaar geleden kocht. Je leest natuurlijk altijd meer over problemen dan over tevreden mensen. Klagen blijft leuk. :-)
#2828268
josdavids schreef: 22 aug 2020 20:09 Je leest natuurlijk altijd meer over problemen dan over tevreden mensen. Klagen blijft leuk. :-)
Dan laat ik mij maar als tevreden mens hier bij aansluiten.
Ik heb een Scirocco met cavd, gechipt tot 215 pk. Krijgt altijd netjes zn beurtjes.
Heeft nu zo'n 220000 gelopen en is een super fijn blokje met behoorlijk wat pit.
Enkel is er laatst een bobine kapot gegaan, maar direct alle 4 gedaan. Bij dit type zijn die bobines ook maar 2 of 3 tientjes per stuk. Dus viel reuze mee.
Ookal krijgt de mijne behoorlijk wat op z'n donder, de ketting is nogsteeds orgineel en ratelt niet.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]