VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
#2828691
Beste leden,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een mooie donkergrijze golf 7 facelift.
Nu wil ik uiteraard dat mijn wagen zo lang mogelijk blijft glimmen, dus zou ik graag tips willen ontvangen.
Hoe kan ik het beste m'n auto wassen? Welke technieken etc. Ik spuit de auto altijd schoon in de wasstraat en ben een beetje terughoudend in het gebruik van de wasstraat waxen en het wasborstelen etc.
Ik heb tot nu toe één keertje een wax gebruikt, op aanbeveling van mijn vriend en de auto bleef daardoor wel een tijdje goed glimmen. Hierdoor ben ik enthousiast geworden over het gebruik van waxen en zou ik dus graag een nog betere wax willen nemen, die er langer goed op blijft zitten en de auto stralend houdt.
Daarnaast wil ik graag weten hoe je je velgen lekker glanzend kan houden. Ik merk dat de normale velgenreigers in zo'n wasbox hooguit een paar uurtjes de velg schoon houden. Ook heb ik gehoord dat je tegenwoordig spul op je banden kan spuiten om je banden ook lekker vettig te houden. Als iemand daar ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Verder weet ik dat je tegenwoordig je auto ook kunt coaten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag!

Daniël

PS: Ik zag dat Chris van detailschuur Detail Clinic/Poets cursussen geeft, wat me wel wat leek, maar de prijs daarvoor (€302,50,- inclusief btw) vind ik een beetje belachelijk.

Wat denk je ervan om de gevonden foutcodes op inte[…]

Lijkt mij dat je bij de verkopende partij moet zij[…]

... van de auto halen als je hem niet gebruikt... […]

probleem met turbo VW T5?

Dan zal er weinig anders opzitten dan een aantal k[…]

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de p[…]

Lijkt mij dan toch dat de gedane reparatie niet va[…]

Golf 4 Paneelstof deur

Ligt eraan wat je precies wilt, er is zat te vinde[…]

Contact met alarmlichten

Ik ben bezig met een basis golf 3 rolling stones 1[…]