VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door Mari
Lichtknop standje verder doordraaien? Of is dat te simpel gedacht...

Als de Tiguan op hetzelfde platform zit (MQB, zoals de Golf 7) dan is de kans groot dat je middels het aanpassen van de nodige adaptie-kanalen tot het gewenste resultaat kan komen. Ik heb op die manier bijvoorbeeld de binnenste achterlichten van mijn Golf7 ook als remlichten gecodeerd.

Belangrijk is om een backup van die adaptie-kanalen te maken alvorens ze te gaan wijzigen.
door Mari
Als je VCDS hebt en weet waar je het moet aanpassen stelt het niks voor... informatie is bijvoorbeeld te vinden op de website van Gerrit Speek... Uiteraard aanpassingen op eigen risico en maak altijd een autoscan en liefst ook backup van alle adaptiekanalen!

Dus bij de Tiguan even kijken of de volgende adaptie-kanalen te wijzigen zijn ;)
Dagrij-verlichting - Achterlichten samen met voorlichten laten inschakelen als dagrijverlichting
* Functioneert zowel op led als halogeen achterverlichting

Aanpassingen:
[09-Boordnet]
DRL Achteren Halogen-Rückleuchten
Leuchte20BR LA71: Lichtfunktion E20 auf "Tagfahrlicht" setzen, Dimmwert EF20 auf "28" setzen
Leuchte21BR RC8: Lichtfunktion E21 auf "Tagfahrlicht" setzen, Dimmwert EF21 auf "28" setzen
Leuchte23SL HLC10: Lichtfunktion B23 auf "Tagfahrlicht" setzen
Leuchte24SL HRA65: Lichtfunktion B24 auf "Tagfahrlicht" setzen
Ik denk dat er nog wat mist, namelijk de Dimmwert van HLC10 enb HRA65, dus even kijken op welke waarde deze standaard staat!
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden