VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door DidierL
#2829241
Ik heb een tweedehands golf VIII gekocht voor mijn zoon en de handleiding is in het Italiaans. Weet er iemand waar ik een nederlandtalige digitale versie kan vinden ?
Alvast bedankt
door danny20danny
#2831539
Ik heb sinds gister een 8 GTE fabrieksauto en heb er een duitse handleiding bij gekregen. Is er iemand die aan de NL versie kan komen. Mag ook een online versie zijn. Ook ben ik benieuwd wat jullie vinden van de lane assist. Die mag van mij wel uit zonder dat ik hem iedere x uit moet zetten bij het starten van de auto
door Mari
#2831546
VW is al enkele jaren bezig om handleidingen digitaal aan te bieden, echter wanneer je op de website gaat kijken krijg je de volgende melding...
Helaas is het momenteel niet mogelijk om online het instructieboekje van jouw Volkswagen te downloaden. Maar de Volkswagen dealer staat voor je klaar. Heb je vragen of kom je ergens niet uit? Bel gerust of kom langs, de medewerkers helpen je graag verder.
Schijnt in (sommige) andere landen wel te werken, je voert je VIN-code in en krijgt de juiste handleiding!

Probeer het hier eens: https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE

Edit: Van auto's vanaf KW48/2018 zouden de handleidingen te vinden moeten zijn, maar wellicht alleen voor de in Duitsland geregistreerde auto's. Mijn auto is van 2014, dus die VIN-code wordt niet "herkent"...
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2831548
Mari schreef: 13 feb 2021 19:09 Schijnt in (sommige) andere landen wel te werken, je voert je VIN-code in en krijgt de juiste handleiding!

Probeer het hier eens: https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE
Jammer maar helaas. Mijn Golf7 vorig jaar uit Duitsland gehaald. Met mijn VIN werkt die link niet. En het is toch een van origine Duitse auto.
door Mari
#2831553
... moest ff zoeken in de posts die je hier gedaan hebt, maar jouw auto is van 2017, dus van voor KW48/2018... vandaar dat je VIN niet herkend wordt...
RobVrhff vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2831554
Mari schreef: 14 feb 2021 10:30 ... moest ff zoeken in de posts die je hier gedaan hebt, maar jouw auto is van 2017, dus van voor KW48/2018... vandaar dat je VIN niet herkend wordt...
Bedankt voor je reactie. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een origineel setje instructieboekjes (auto en multimediasysteem). Besteld bij de dealer voor € 52,00. Ik ben met het zoeken naar zaken toch meer van het papier vasthouden...
door Mari
#2831571
Ik ben meer van het digitale... gelukkig zaten de instructieboekjes en serviceboekje gewoon bij mijn auto toen ik hem kocht... daar in de loop van de tijd uiteraard ook wel eens in gebladerd om wat te weten te komen...
door danny20danny
#2831580
Bedank, hier was ik naar op zoek. Helaas moet ik wel concluderen dat mijn problemen niet in het boekje staan.

Lane assist, uitzetten en bij het opnieuw starten van de auto staat hij weer aan. Werkt niet fijn met dit weer continu gesleur aan je stuur. Dus helaas iedere x uitzetten.
Of is er misschien een mogelijkheid dat de auto instellingen gaat onthouden per auto sleutel?

Stuurwiel verwarming gaat standaard aan bij een temperatuur onder de 4 graden
Gebruikersavatar
door RobVrhff
#2831581
danny20danny schreef: 14 feb 2021 22:15 Lane assist, uitzetten en bij het opnieuw starten van de auto staat hij weer aan. Werkt niet fijn met dit weer continu gesleur aan je stuur. Dus helaas iedere x uitzetten.
Of is er misschien een mogelijkheid dat de auto instellingen gaat onthouden per auto sleutel?
Ik heb lane assist laten uitcoderen. Iemand in jouw buurt met VCDS moet dat voor je kunnen doen.
door danny20danny
#2831602
Die heb ik wel in de buurt en ga ik binnenkort ook wel contacteren. Maar vind het stom dat de auto mijn instelling niet onthoud aangezien je met de sleutel wel andere instellingen kunt laten onthouden
door Mari
#2831605
Als je alle "instellingen" wilt opslaan voor elke individuele sleutel, dan is de auto heel lang bezig om dat te doen, evenzo bij het weer inladen ervan... daarom zijn er maar een beperkt aantal zaken die opgeslagen worden (stand stoel, spiegels en nog wat kleine dingen).... Kan je stom vinden, maar is door de design-afdeling nu eenmaal zo bepaald! Maar dit heeft allemaal niets meer van doen met het eigenlijke onderwerp van deze thread: handleiding(en).
door fredgolf7
#2833687
Vraagje, iets dat ik in de handleiding niet kan vinden: hoe kan ik eerder opgeslagen doelen in de navigatie wissen? Bedankt.
door Mari
#2833696
Misschien wil je met ons delen welk infotainment-systeem je in de auto hebt zitten @fredgolf7 , ze werken niet allemaal hetzelfde...
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]