VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
door Samert
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een VW Golf 7 trendline bouwjaar 2013. De auto heeft op dit moment 160.000 km op de teller.
Tot op heden is de distributieriem niet vervangen. Weet iemand bij welke km-stand de distributieriem vervangen moet worden.
door Mari
... zonder te vertellen welke motor er in je auto ligt wordt het lastig je vraag te beantwoorden... er zijn motoren bij die geen riem maar een ketting hebben... ;)

Google zegt dat een distributieriem vervangen moet worden na 10 jaar of 210.000km, de VW website zegt na 5 jaar of het aantal kilometers zoals vermeld in het instructie-boekje...
door Samert
Het gaat om een 1.2 TSI motor. Idd niet handig om de motor erbij te zetten. Ik heb het instructieboekje bekeken, maar daar stond er verder niets in. Vandaar mijn vraag
door Mari
Google:

- VW Golf 7 1.2 TSI alle varianten = 120 000 Kilometer of na maximaal 5 jaar. (geen eenduidige interval aangegeven uw garage is leidend)
- Vervang de distributieriem tussen de 60.000 en 120.000 kilometer, of anders om de vier jaar
- Wij adviseren u om de riem elke vijf jaar of bij een maximaal aantal kilometers te vervangen

Van alles wat zoals je ziet... bij twijfel zou ik de garage bellen waar je altijd heen gaat voor onderhoud, die kunnen het je vast vertellen of je in elk geval een advies geven!
door Mari
Waarom sluiten? Een ander kan met dezelfde vraag zitten, die kan het dan in dit topic vragen ipv een nieuw topic te openen... van sommige types staat er wel een maximaal aantal kilometers in het instructieboekje, welke dan hier gedeeld kunnen worden!
door wimenjoke
Het vervangen van een distributieriem dient te gebeuren bij 120.000 km OF 5 jaar.
Mijn auto had ook 160.000 gereden en 5 jaar maar heb ik zelf gelijk de riem laten vervangen.
Deze was nog als nieuw maar dat kan vanwege de elektromotor. Benzinekilometers zijn dan minder.
De opgave van 210.000 van Google klopt maar dan alleen bij een diesel.
Gefluit bij vol gas trappen

Allereerst welkom op het forum... wordt op prijs g[…]

Coderen

Goedenavond Ook ben ik op zoek naar iemand die be[…]

Tuning

Goedenavond allemaal Zal me even voorstellen ik be[…]

Nokkenas + ketting kapot na 40.000km

Gecondoleerd

Levertijden ID4

Net bericht gehad "Je auto is al ingepland […]

Polo VI stuur

Hey allen, Ik zit al een beetje rond te snoepen h[…]