VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door Samert
#2829245
Hallo allemaal,

Ik heb een VW Golf 7 trendline uit het bouwjaar 2013. Nu is het zo dat als ik mijn autolampen aan laat en de sleutel uit het contact haal, dat de autolampen uitgaan. Wat ik graag zou willen, is dat de autolampen aanblijven en na bijvoorbeeld 30 seconden uitgaan. En dat de koplampen aangaan bij het ontgrendelen van de auto op afstand. Via mijn navigatiesysteem heb ik gekeken bij opties en verlichting. Daar heb ik de optie van CH en LH niet staan. Iemand enig idee of dit alsnog te activeren is? Of moet er iets ingebouwd worden?
door Mari
#2829248
Als de optie niet in je infortainment-systeem terug te vinden is onder verlichting, dan kan deze wellicht geactiveerd worden. Is je auto voorzien van een Regen/Licht-sensor? Bij een MK5 weet ik dat deze niet perse nodig is voor CH/LH maar voor een MK7 weet ik dat niet zeker!

Als je de optie wel hebt, dan zul je merken dat de CH-optie ook niet werkt zoals je verwacht, je moet namelijk standaard 1x seinen met groot licht om de verlichting bij uitstappen aan te laten. Dit kan met VCDS aangepast worden zodat het automatisch gebeurd.
door Samert
#2829257
Bedankt voor je reactie Mari.

Misschien een gekke vraag. Hoe weet ik of ik een regen/licht sensor heb. Wat ik je wel nu kan doorgeven is dat ik de optie AUTO niet heb op de lichtschakelaar.
door Samert
#2829258
Bedankt voor je reactie Mari.

Misschien een gekke vraag. Hoe weet ik of ik een regen/licht sensor heb? Wat ik je wel nu kan doorgeven is dat ik de optie AUTO niet heb op de lichtschakelaar.
door Samert
#2829261
Ik heb net een foto gemaakt van de voorruit. Mocht het onduidelijk zijn, kan ik morgen natuurlijk een nieuwe foto maken.
Dat lijkt mij geen sensor. Of ik zie het verkeerd.
Bijlagen:
sensor.JPG
sensor.JPG (26.11 KiB) 1851 keer bekeken
door Mari
#2829265
Je moet door de ruit enkele sensoren zien zitten, bij jou zie je niks dus mag je de conclusie trekken dat je geen regen/licht-sensor hebt. Hieronder een voorbeeld, de cirkelvormige dingen zou je aan de buitenkant van de ruit moeten kunnen zien.

Afbeelding

Je hebt al bevestigd dat je verlichtingsknop geen AUTO stand heeft, vaak een teken dat er geen regen/licht-sensor aanwezig is.

Zoals ik al eerder zei, bij een MK5 kon je zonder regen/licht-sensor toch CH/LH activeren, of dat bij een MK7 ook gaat durf ik niet te zeggen.
door Samert
#2829266
Bedankt voor je reactie Mari.

Misschien dat er iemand anders is die weet of het wel kan met de MK7. Mocht het niet he geval zijn, dan ben ik bereid om het te laten inbouwen. Mocht het geen duur grapje zijn
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk