VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door 2015Golf7
#2829292
Beste iedereen,

Ik heb onlangs een Golf 7 uit 2015 aangeschaft die helaas niet beschikt over bluetooth. Er zit een simpele radio in die je kan aansluiten op je telefoon middels AUX. Ik wil graag muziek luisteren via bluetooth en overweeg nu om een nieuwe stereo aan te schaffen die dit mogelijk maakt (muziek luisteren middels bluetooth en telefoneren), maar ik kan helemaal niets passends vinden. Continu wanneer ik ook contact leg met dealers krijg ik te horen dat dit niet mogelijk is, wat voor mij best opmerkelijk klinkt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Mijn stuur beschikt wel over knopjes die bij inkomende telefoontjes bijvoorbeeld de telefoon opnemen, dus het zou haast wel moeten kunnen. Verder lijkt het mij een fijne extra als de stereo die dit kan ook beschikt over carplay, maar enkel als het dan wel een originele stereo is die bijvoorbeeld ook nog gewoon de parkeersensoren en automatisch inpakeren/verbruik weergeeft.

Ik kijk uit naar jullie reacties. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door DrEd
#2829520
Op mijn vorige Golf 7 had ik ook een beperkt mediasysteem. Volgens de dealer kon ik voor een godsvermogen iets laten inbouwen wat aan mijn wensen voldeed. Bij Aliexpress een mediasysteem uitgezocht wat ook nog eens origineel VW (5GD035280B) is, maar dan voor de Aziatische markt. Compleet met Carplay en Bluetooth en bijna alle optie's van de auto weergeven. Was voor nog geen 200,- klaar en heeft mij altijd prima voldaan. De dealer noemde een bedrag wat 15x hoger was......
door vurnen
#2830273
DrEd schreef:Op mijn vorige Golf 7 had ik ook een beperkt mediasysteem. Volgens de dealer kon ik voor een godsvermogen iets laten inbouwen wat aan mijn wensen voldeed. Bij Aliexpress een mediasysteem uitgezocht wat ook nog eens origineel VW (5GD035280B) is, maar dan voor de Aziatische markt. Compleet met Carplay en Bluetooth en bijna alle optie's van de auto weergeven. Was voor nog geen 200,- klaar en heeft mij altijd prima voldaan. De dealer noemde een bedrag wat 15x hoger was......
Hoi,

Heb je het zelf geïnstalleerd? Ik hoorde van de dealer ook iets over coderen van de installatie en dat je dat dus niet zelf kan doen.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2830276
Deze radio's komen zonder enige vorm van CodeProtection. Coderen zal via VCDS moeten (bijv. camera). Maar in mijn geval was het P&P.
Gebruikersavatar
door Antera
#2830281
Als je coderen wilt dan kan ik dit voor je doen. Je kan ook een MIB2 gaan plaatsen in je auto als je nu ook een unit in het dashboard kastje hebt zitten en kan ik voor je inleren en coderen. Kost iets meer maar heb je wel een origineel systeem
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk