VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
door FredvA
Hallo VW’ers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een T-Roc
Bouwjaar 2019. 1.5 TSI Sport DSG
Ik heb niet zozeer een probleem maar het zou leuk zijn als iemand de oplossing weet.
De VW dealer weet het ook niet.
Mijn wagen heeft een Active Info Display.
Net zoals in vorige wagen ( Golf Variant 2014) wil ik graag het “verbruik sinds start” zien. Ik heb proefgereden in een T-Roc met “gewoon” instrumentarium. Daar zag ik dit gegeven wel.
Je kan wisselen tussen “sinds start”. “Lange tijd” en “sinds tanken.” Door middel van de OK knop op het stuur.
Maar bij het Active info Display krijg ik dit niet voor elkaar. Volgens het instructie boekje kan het wel. Het staat ook zo beschreven.
Kan wel het huidige gebruik recht voor me krijgen tijdens het rijden. Als je de motor uitzet heb je ook links en rechts wat gegevens in het display, daar staat het wel bij.
Heeft iemand het idee hoe je het “verbruik sinds start” op het display krijgt tijdens het rijden? Alles al geprobeerd via het grote scherm in het midden.

Alvast bedankt voor het mee denken.
Fred
door MarTiguan
Probeer eens op je nav. scherm onder het knopje CAR het volgende .
Je komt dan in een menu, waar je links onder in het scherm, weer een OPTIES knop kunt aanklikken.
Je hebt vervolgens de mogelijkheid te kiezen uit een aantal mogelijkheden.
Klik nu op SPORT.
Je krijgt nu 3 ronde tellers in je scherm te zien.
Deze tellers kun je veranderen door apart omhoog/omlaag swipen.
Kies hier voor het verbruik en dan komt dit volgens mij ook in je AID.
Ben benieuwd of het lukt.
Succes!
Gr. MarTiguan
door MarTiguan
MarTiguan schreef: 27 okt 2020 11:21 Probeer eens op je nav. scherm onder het knopje CAR het volgende .
Je komt dan in een menu, waar je links onder in het scherm, weer een OPTIES knop kunt aanklikken.
Je hebt vervolgens de mogelijkheid te kiezen uit een aantal mogelijkheden.
Klik nu op SPORT.
Je krijgt nu 3 ronde tellers in je scherm te zien.
Deze tellers kun je veranderen door apart omhoog/omlaag swipen.
Gr. MarTiguan

Ik heb 't nog even voor je nagekeken in mijn eigen auto, maar dat zal vermoedelijk bij jou hetzelfde zijn:

Zoals gezegd, op je NAVI-scherm boven de console in de midden, tik CAR aan en ga in het volgende scherm linksonder naar SELECTIE. Je krijgt vervolgens een pop-up schermpje met helemaal boven in ACTIVE INFO DISPLAY.
Tik hierop en je krijgt een keuzescherm wat je links en rechts in je tellers wilt laten weergeven.
Je kunt hier de keuzemogelijkheden kiezen (o.a. verbruik) door naar boven of onder te swipen.
Je ziet de gekozen optie in je tellers achter je stuur verschijnen.

Gr.
RobUutGoes vinden dit leuk
door FredvA
Heel je verhaal klopt hoor. Alleen geeft hij dan aan het verbruik over lange tijd. Nergens kan ik kiezen voor "verbruik sinds start". Het zal dus wel niet gaan. Het blijft raar dat het volgens het instructie boekje wel moet kunnen.
Bedankt voor de moeite.
Fred.
door Antera
Zichtbaar in je tellerklok of zichtbaar in je Media systeem? Dit laatste wel het eerste heb ik nog niet gezien alleen als je inderdaad je sleutel eruit haalt.
door FredvA
Ik ben er toch uitgekomen. In het midden van het display kan je rechts op je stuur naar boven en beneden scrollen, tussen bijvoorbeeld gebruik, olie temperatuur, snelheid enz.
Je komt een keer tegen dat er dan vier gegevens onder elkaar in het scherm in het midden staan.
Afgelegde afstand, rijtijd, gemiddelde snelheid en gem. verbruik. Als je dan op OK drukt rechts op je stuur kan je dus switchen tussen: sinds start, lange tijd en sinds tanken. Dat gegeven staat dan in de linker klok.
Ik ben er dus uit. Hartelijk dank voor je meedenken!
Groeten Fred.
Antera vinden dit leuk
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]