VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2829856
Ik heb inmiddels de ouwe Mib1 weer teruggebouwd :sick: . De Mib2.5 is inmiddels overgeplaatst in een hele mooie GTD. Dus ik ga weer een andere set halen en die weer vrijschakelen/opties activeren/inbouwen 8-) .
#2830535
In de GTE van MIB1 naar MIB2 of MIB2,5 gaan is geen simpel karwei. Je hebt een 3Q0 gateway nodig met de dataset van een GTE. Pas dan zullen alle functies van de Hybride werken. Je kan ook niet alle 3Q0 gateways gebruiken want niet allemaal zijn geschikt voor Hybride.

Het is mij tot nu toe niet gelukt alle Hybride functies werkend te maken, zelfs niet met een 3Q0 gateway van een GTE facelift. Heel wat tijd in gestoken, maar het is lastig bij de GTE modellen. Komt meer bij kijken, VCDS, VCP, ODIS
DrEd vinden dit leuk
#2830617
Klopt als een bus. Andere MIB 2.5 vrijgeschakeld en ingebouwd. Het hybrid-menu is vertrokken. Daar mijzelf even in kunnen verdiepen. Mib1 communiceert anders met de Gateway dan een Mib2. Gateway voorzien van de nieuwste software, maar helpt allemaal niks. Inmiddels een bestelling gedaan voor een 3Q0 gateway uit een GTE.

Dataset kun je inmiddels zelf met een tooltje aanpassen: https://github.com/jilleb/MQB-FPA

Maar kost idd een heleboel tijd..
#2830679
Vandaag kwam de nieuwe Gateway binnen. Je kan aan de code al zien dat deze geschikt is voor EV modellen.

Aangesloten op de benchset en gekeken in de 5F module:
gateway EV.jpeg
gateway EV.jpeg (188.03 KiB) 2023 keer bekeken
Heb nu idd de beschikking over menuoptie electrisch karren.

Binnenkort de Gateway inbouwen en via Odis aanmelden. Hoop dat ik dan (wat) functie's terug heb.
Bijlagen:
gatewaymib.jpeg
gatewaymib.jpeg (127.48 KiB) 2023 keer bekeken
#2831724
Vandaag deze Gateway maar eens in de auto gehangen. Buiten een dashboard wat helemaal op tilt slaat, heb ik gelukkig wel weer het Hybrid menu weer terug. Nu nog even met Odis aan (laten) melden, nog een beetje coderen en dan is het volgens mij helemaal klaar.
#2832155
Odis slaat op tilt bij het aanmelden van deze gateway. Hij herkent de softwareversie niet en probeert er een oude versie op terug te zetten. Daarna een foutmelding in Module 01 Engine. Dus de oude gateway weer teruggeplaatst en aangemeld. Lastig!
#2832209
Maar we gaan lekker door :-D

Ben druk bezig in de conversie van Mib1 naar Mib2/2.5. Met het ombouwen en wat coderen van een nieuwe Mib2/2.5 unit ben je er niet. De uitdaging zit hem in het feit dat als je in de GTE met Mib1 gaat upgraden, je het Hybrid menu kwijt bent. Het schijnt zo te zijn dat je gateway hier geen ondersteuning aan geeft. Technisch een behoorlijke uitdaging, maar we vorderen langzaam. De route via de dealer werkt hier niet.
Bijlagen:
odis-e.jpg
odis-e.jpg (50.35 KiB) 1913 keer bekeken
PaulusB, BasVal vinden dit leuk
#2832255
Hopelijk kom je eruit!
Ikzelf ben vanaf volgende week ook in het bezit van een GTE uit 2015 met het mib1 systeem en wil overstappen naar mib2 (met Android app connect en DAB).

Ik had begrepen dat het vervangen van de radio en de gateway van een (nieuwere) GTE voldoende zou zijn, maar begrijp nu dat het niet zo simpel is.
Ik ga dit topic ook scherp in de gaten houden :-)
#2832256
Inmiddels het hybrid menu terug, en dat schakeld in op het moment als je de knoppen indrukt. So far, so good. Grootste gemis is dat de GTE knop op dit moment niet herkend wordt :devil:
#2833185
Tijd voor een update:

Inmiddels gateway uit een Golf 7.5 GTE geinstalleerd en deze keurig met Odis aangemeld. Alle menu's werken...Maar het slechte nieuws is dat de GTE mode helemaal niks doet. Zonder deze knop is hij heerlijk zuinig, maar wel een ontzettend saaie auto.

Kost ontzettend veel tijd om dit wat uit te zoeken, en je maakt maar hele kleine stapjes. Er zijn weinig mensen die deze conversie hebben gedaan en/of (zoals zo vaak) willen ze dan de informatie of de dataset niet delen.
#2833272
Ik was ook aan het puzzelen. Heb wel de dataset en firmware van de GTE eind 2016. Mocht je deze willen testen laat maar weten.

Heb wel een gateway onderweg en moet dan even tijd vinden om dit te testen.
DrEd vinden dit leuk

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]