VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2833930
Staat wat stil op dit moment. Een kant en klare oplossing is er niet. De originele GTE dataset van een facelift model zit inmiddels in de gateway. Deze is keurig bij Odis aangemeld. Probleem met deze dataset is dat de GTE modus niet werkt. Alle andere opties zijn wel beschikbaar. VCP heeft ook een dataset voor de facelift GTE beschikbaar, maar die heeft dus ook zijn beperkingen. Op VCP dataset werkt alleen de GTE modus.

Nou is er een tooltje beschikbaar om met deze datasets op hexadecimaal niveau te werken, en ik heb een poging gedaan om de data van de Odis dataset met die van VCP te vergelijken. Er zitten idd verschillen tussen beide, maar het ontbreekt mij aan de kennis om van beide (halfwerkende) datasets 1 goedwerkende te maken.
Ik weet dat er goedwerkende gemodificeerde datasets voor de GTE gemaakt zijn, alleen degene die ze heeft wil ze vaak niet delen of vraagt daar een onredelijk bedrag voor. De gemodificeerde datasets die ik wel gekregen heb, werkten niet in mijn setup.

In de GTE zitten 2 verschillende motor ECU's (softwareversie H20 en H22) en het idee is dat versie H22 vaak wel werkt met de gemodificeerde datasets. Ik heb natuurlijk versie H20.
#2837803
Sow, lees mijn post even door. Hoe lang kan een mens ergens mee bezig zijn :-D

Maar goed nieuws: Heb een gateway uit een facelift Golf GTE gevonden. Deze vrijgeschakeld met Odis, de SWaP van de oude gateway teruggezet op de nieuwe en een stukje SVM codering gedaan. Na herstart was het nog niet klaar, aangepaste dataset erop gezet en zo het nu lijkt heb ik alle functies weer terug (en meer)...

Wil nog even wat puntjes op de i zetten en dan ben ik tevreden.
#2838091
Alles werkt, en als bonus heb ik onder de GTE knop ook nog 7 verschillende hybrid rijprofielen om uit te kiezen.
Bijlagen:
gtefpa.jpg
gtefpa.jpg (549.72 KiB) 2604 keer bekeken
PaulusB vinden dit leuk
#2839482
Heb onlangs mijn golf 7.5 laten upgraden van het meeste eenvoudige scherm naar een discover pro 2.5 met 9.2 inch scherm. Alles werkt perfect en snel, het geluid is echter wel heel schel geworden en mis ik bass. De software is niet officieel door Volkswagen geïnstalleerd, zou dit er mee te maken kunnen hebben? Of zou het ook iets anders kunnen zijn?

Mvg J.Hendrikus
#2839732
DrEd schreef: 24 apr 2022 01:27 Sow, lees mijn post even door. Hoe lang kan een mens ergens mee bezig zijn :-D

Maar goed nieuws: Heb een gateway uit een facelift Golf GTE gevonden. Deze vrijgeschakeld met Odis, de SWaP van de oude gateway teruggezet op de nieuwe en een stukje SVM codering gedaan. Na herstart was het nog niet klaar, aangepaste dataset erop gezet en zo het nu lijkt heb ik alle functies weer terug (en meer)...

Wil nog even wat puntjes op de i zetten en dan ben ik tevreden.
Met interesse en bewondering dit zitten lezen. Ik heb je een PB gestuud want ik zit nog in een vergelijkbare situatie maar ga hier niet zelf uitkomen :frozen:
#2839733
jhendrikus schreef: 14 nov 2022 18:34 Heb onlangs mijn golf 7.5 laten upgraden van het meeste eenvoudige scherm naar een discover pro 2.5 met 9.2 inch scherm. Alles werkt perfect en snel, het geluid is echter wel heel schel geworden en mis ik bass. De software is niet officieel door Volkswagen geïnstalleerd, zou dit er mee te maken kunnen hebben? Of zou het ook iets anders kunnen zijn?

Mvg J.Hendrikus
Alles vrijgeschakeld maar vergeten te parametriseren? Dan krijg je inderdaad van dat iele geluid zonder bass.
#2844342
Ik haal vandaag mijn GTE uit januari 15 op en ik wil precies wat jij hebt. Wat een gedonder zeg. Eigenlijk wil ik alleen gewoon carplay erop maar bij het wisselen van radio raak je dus het hybride menu kwijt. Doe je dit ook voor anderen of zijn er andere workarounds? Met een discover media zou ik ook prima tevreden zijn als ‘ie maar carplay heeft..
#2844358
Vaak gaat een uitdaging voor gezond verstand. Achteraf was het makkelijker geweest om andere keuzes te maken. Maar dan mis je alle fun :-D om het zelf uit zoeken. Sinds kort zijn er ook kastjes te krijgen voor de mib1 die het mogelijk maken om Carplay te gebruiken. Ik heb daar geen ervaring mee, maar kan een optie zijn.
#2844361
Inmiddels van een GTE liefhebber die overgestapt is naar GTI een gateway gekocht. Ik wil het nieuwe scherm er dus in, volledig functioneel. Kan jij het coderen enz regelen tegen een vergoeding?
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]