- 04 nov 2020 15:13
#2829447
Goedemiddag,
Ik heb een net wel/niet lopende golf mk4 gekocht en ben inmiddels met veel plezier aan het uitvogelen hoe het allemaal in elkaar zit. Nu kom ik voldoende olie tegen bij het luchtfilter en begrijp dat dit kan door drie redenen (corrigeer me als ik het fout heb). Slechte valve seals, piston rings of de makkelijkste een slechte PCV valve (wat is dit in het nederlands)
Het gaskleppenhuis heb ik eruit gehaald en inmiddels schoongemaakt, evenals de box waar het filter inzit. En ga ik gelijk door naar de EGR valve omdat de motor lichtjes tikt/pingeld.
De pijp naar de EGR valve loopt lucht door, maar zonder hem eruit te halen kan ik niet zien in hoe verre hij wel/niet verstopt zit.
1. Dus mijn eerste vraag, is er een truuc om deze leiding om een makkelijke manier schoon te maken ZONDER hem er helemaal uit te halen, immers moet ik dan weet ik veel hoeveel buizen ontkoppelen.
2. En dan over het de EGR valve, deze zit vol rommel en gezien de prijs kan ik hem gewoon vervangen. Waar kan ik zo snel vinden welk OEM nr bij mijn motor hoort? Of moet ik hem nog proberen schoon te maken, zo ja hoe?
3. Omdat hij tevens soms uitvalt en slecht stationair loopt, moet ik er dan vanuitgaan dat de MAP-sensor vervangen moet worden? Kan deze schoongemaakt worden, zo ja waarmee?
Uiteraard als ik het helemaal verkeerd aanpak hoor ik het graag XD Dit is voor mij voor het eerst dat ik aan het sleutelen ga aan een motor dus advies is welkom.
Gr Albert
Ik heb een net wel/niet lopende golf mk4 gekocht en ben inmiddels met veel plezier aan het uitvogelen hoe het allemaal in elkaar zit. Nu kom ik voldoende olie tegen bij het luchtfilter en begrijp dat dit kan door drie redenen (corrigeer me als ik het fout heb). Slechte valve seals, piston rings of de makkelijkste een slechte PCV valve (wat is dit in het nederlands)
Het gaskleppenhuis heb ik eruit gehaald en inmiddels schoongemaakt, evenals de box waar het filter inzit. En ga ik gelijk door naar de EGR valve omdat de motor lichtjes tikt/pingeld.
De pijp naar de EGR valve loopt lucht door, maar zonder hem eruit te halen kan ik niet zien in hoe verre hij wel/niet verstopt zit.
1. Dus mijn eerste vraag, is er een truuc om deze leiding om een makkelijke manier schoon te maken ZONDER hem er helemaal uit te halen, immers moet ik dan weet ik veel hoeveel buizen ontkoppelen.
2. En dan over het de EGR valve, deze zit vol rommel en gezien de prijs kan ik hem gewoon vervangen. Waar kan ik zo snel vinden welk OEM nr bij mijn motor hoort? Of moet ik hem nog proberen schoon te maken, zo ja hoe?
3. Omdat hij tevens soms uitvalt en slecht stationair loopt, moet ik er dan vanuitgaan dat de MAP-sensor vervangen moet worden? Kan deze schoongemaakt worden, zo ja waarmee?
Uiteraard als ik het helemaal verkeerd aanpak hoor ik het graag XD Dit is voor mij voor het eerst dat ik aan het sleutelen ga aan een motor dus advies is welkom.
Gr Albert