VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedeavond,

Ben ten einde raad, sinds vorig jaar in bezit van een golf 7 1.6 tdi met inmiddels 208.000 km op de klok.

In het begin verbruikte de auto koelvloeistof en daarop heeft de garage de egr koeler vervangen en de inlaat.

Als het kouder weer is dan bokt en stottert de auto de 1e 500 meter bij lage toerentallen zodra er gas gegeven wordt geen last meer van, afg. Juni ging het motormanagement lampje branden met als fout:
Foutieve functie roetfilter, verwacht was dat het filter volzat en dus kozen we voor het reinigen ervan, bleek een scheur in te zitten en toch maar een nieuwe geplaatst.
Ook gaf hij een storing op de egr klep en deze icm een tuning weg laten schrijven softwarematig.
Omdat het stotteren er vanaf het begin al in zat stelde de garage voor om opzijn kosten de verstuivers te laten reviseren.

Nu dit allemaal gedaan is stottert de auto nog steeds en tot overmaat van ramp regenereert hij elke 150 a 200 km, zou mischien de egr toch niet 100% dichtstaan?
... wat geven de meetwaardeblokken aan data over het roetfilter? Als deze na vervanging niet "gereset" zijn dan gaat het ook niet goed!

Ik lees bij verschillende tuners dat softwarematig dichzetten van de EGR-klep juist wordt afgeraden ivm het roetfilter...
Bedankt voor de snelle reactie, de garage zij dat hij hem heeft ingeleverd als zijnde een nieuw roetfilter en alles heeft geijkt, ervan uitgaande dat dat verder goed is.

De tuner garandeerde mij dat het geen problemen zou opleveren, mocht dit dus wel het geval zijn dan zal ik de klep weer in werking moeten stellen en evt schoonmaken dan, hoop dat er iemand is die dit zou kunnen bevestigen.
Hiervoor nooit problemen gehad met diesels wel gereden naar 4 a 5 ton bmw volvo, denk nu een x jonge auto te kopen weliswaar met wat kms maar eigenlijk al niks anders dan problemen gehad waardoor ik zelfs overweeg hem weg te doen. Auto rijdt nu verder super trekt als een beest alleen het regeneren probleem zorgt nu dat het verbruik ook aanzienlijk is ruim 200 km minder nu op een volle tank
Mari schreef: 07 nov 2020 19:34 ... wat geven de meetwaardeblokken aan data over het roetfilter? Als deze na vervanging niet "gereset" zijn dan gaat het ook niet goed!

Ik lees bij verschillende tuners dat softwarematig dichzetten van de EGR-klep juist wordt afgeraden ivm het roetfilter...

Hier heb ik dus ook specifiek niet voor gekozen, werd mij ook af geraden, ik heb de roetfilter speciaal laten reinigen in Rotterdam. En sindsdien nooit meer problemen gehad, doet gelukkig altijd automatisch regenereren.

@Rboogaardt
Ik zou hem zelf naar een VAG Vakgarage brengen als je dit nog niet had gedaan!
Het lijkt erop dat hij of het oude filter nog herkend dat die denkt dat het filter vol zit vanwege hoog asgehalte of hij roet behoorlijk dat hij idd zo snel volloopt, ik zit eigenlijk nog aan 2 stappen te denken, de egr fysiek afdoppen en dan verder te kijken richting de luchtmassameter vanwege het stotteren mischien , slangen en dergelijk zijn gecontroleerd op lekkages
Nu schiet mij nog iets te binnen, bij het uitlezen poos geleden hebben ze alles gecontroleerd waar ik bij was.
Nu gaf de uitlaatgastemperatuursensor 3 een waarde aan van -40, volgens de garage doet die niet mee.

Ik heb er toch mijn twijfels over, denk toch maar naar een andere garage dan voor een second opinion
Regenereren gebeurd inderdaad ergens om en nabij dat aantal kilometers, hangt natuurlijk af van hoe de auto gebruikt is en wat er aan rommel is opgeslagen in het roetfilter. Als hij nu om de 150 a 200 km regenereert dan is er iets niet goed... dat had dus aangepakt moeten worden voor de tuning, heeft de tuner daar niets van gezegd of heb je het niet verteld?
Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]

Hallo . Ik zag laatst toen ik terugkwam uit Polen[…]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Wil voor eerst de door mij gemonteerde trekhaak in[…]

Geluid onder het rijden