VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
@Mari op dat moment wisten we nog niet hoe of wat ik had er 2 storingen inzitten, de p2002 ....roetfilter
En de P0401, de garage had toen de fouten gewist alleen de egr kwam terug, toen besloten om de egr weg te schrijven.

De storing van het roetfilter kwam later terug na ong 300km en toen dus verder gaan onderzoeken, asgehalte was ook behoorlijk hoog. Vanuit dat perspectief wouden we hem laten reinigen, toen ze het roetfilter eronderuit hadden bleek er dus een scheur in te zitten.

Het nadeel is dat het voor mijn garage ook allemaal vrij nieuw is en na mijn idee niet heel veel kennis van hebben, zit er eigenlijk wel een beetje aan gebonden omdat het probleem van het stotteren nog steeds bestaat en ik 6mnd garantie had op de auto en het mij gelukkig al met al niet heel veel geld heeft gekost maar wel veel stress en ellende
Standaard procedure, uitlezen, wissen en kijken wat er aan fouten terug komt. Ik sla ze altijd op ga op zoek waardoor ze vermoedelijk veroorzaakt zijn en wat de mogelijke oplossing is.

In het geval van een foutmelding in betrekking tot het roetfilter heb je de mogelijkheid om wat dieper erin te duiken en middels de meetwaarde-blokken meer te weten te komen. Dat je roetfilter vrij vol zit had dan aan het licht gekomen...

De vraag is nu wat de oorzaak is dat het regenereren zo vaak wordt gedaan... is er wat aan de hand met het roetfilter of heeft dit te maken met het wegschrijven van de EGR bij de tuning (wat, zoals ik al eerder schreef, door verschillende tuners wordt afgeraden juist in verband met het roetfilter).
Idd je slaat de spijker op zijn kop, de meesten hebben de kennis niet in huis denk ik of moet even snel tussendoor om een uitgebreide diagnose te stellen en de fout daadwerkelijk op te sporen.

Ben ondertussen toen met het roetfilter bij een andere garage geweest en die gaf mij gelukkig dezelfde diagnose wat betreft het roetfilter, alleen ook nog die uitlaatgas temperatuur sensor die waarde is dus -40, volgens mijn eigen garage zit die er niet in, dit zou ook mischien het stotteren bij koude start kunnen verklaren
Auto rijdt verder perfect, regeneratie gaat ook prima, alleen is het verbruik tijdens regeneratie zo'n 1 op 10 dat was eerder wat minder dacht ik , dit kan mischien komen door de tuning? Zelf heb ik gisteren contact gehad met mijn eigen garage en de volgende stap is plaatje tussen egr zetten dat we zeker weten dat die 100% dicht staat.

Zelf ga ik nog op onderzoek uit wat betreft de uitlaatgas temperatuur sensor 3, want las een artikel via Hella over een passat uit 2015 en die had die sensor dus wel met dezelfde symptomen snel regeneren enz.

https://www.hella.com/techworld/nl/Tech ... ren-58074/
Plaatje ertussen kom je niet zomaar bij, heb contact gehad met de tuner en de auto gaan we weer volledig terugzetten naar origineel met de egr klep gewoon weer actief.

Mocht het zo zijn dat de egr klep storing geeft dan ga ik die vervangen en hopelijk is het dan opgelost...... wordt vervolgd.
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]