VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door Mari
#2830824
Dat moet je dealer eens voor die benodigde update gaan zorgen...
door GoedID
#2830838
Eerder in deze post is aangegeven dat een software update dit probleem oplost. Dat is wat de dealer in mijn geval heeft gedaan. Eigenlijk is het een 'work-around'. Van de link naar het filmpje begrijp ik dat wat de aangepaste software doet is dat wanneer de 12V accu onder een bepaald SOC nivo komt, dan wordt deze bijgeladen uit de hoogvolt accu. Software versie '0783' wordt genoemd, en inderdaad, die zit er bij mij in. Zie foto.
@GerardRa welke software versie zit er in jouw ID3?
210109 SW status ID3 2264.jpg
210109 SW status ID3 2264.jpg (3.35 MiB) 1293 keer bekeken
#2835955
Helaas maar waar, het icoontje van de 12 vdc accu komt op het scherm als een error . Opgelet ! Gele driehoek !

Storing 12 v -voeding . werkplaats opzoeken , alstublieft . Spanning te laag in de accu blijft rijden om hem te laden
maar helaas na een rit van 75 km is hij nog niet vol .

Wat hebben de meeste VW bedrijven hieraan gedaan om dit probleem op te lossen . Is de accu te klein gemeten voor deze EV , moet er niet een grotere accu in de auto geplaatst worden .
Gebruikt hij teveel stroom of lekstroom bij stilstand of is het wederom een software probleem . ? Is de omvormer niet defect .Blijft er iets in de auto aan staan als hij wordt afgesloten ?

Ik heb begrepen dat als je op je stoel plaats neemt en gaat rijden laad het accu pakket de 12 vdc accu op naar de juiste waarde . Maar dan moet het wel werken , dus wat is het probleem .

Is er iemand di.e dit echt weet . Buiten dat ook de accu defect kan zijn .

Maar als de volgende punten oke zijn , wat is dan het probleem. Wie weet de oplossing ?

accu is goed , onbelast en belast na metingen .
Omvormer is oke
EV uitgelezen en geeft geen errors .

Blijft dan over software problemen wederom ook na de upload van 2.3.0 de laatste nieuwe software .
Software 0910.
door BanDijk
#2835982
Je relaas is warrig opgetikt.Maar wat ik eruit kan opmaken is dat je om een oplossing vraagt? Alle ID.3's worden komende maanden naar de dealers teruggeroepen voor vervanging van de 12v batterij.
door Mari
#2835988
Verwacht geen oplossing via het forum, VW zal daarmee moeten komen.... Het speelt al vanaf de eerste modellen die ze geleverd hebben... zal ongetwijfeld samen hangen met de software die in de auto zit, maar snel oplossen daar heeft VW geen kaas van gegeten... Als je de accu maar blijft leeg trekken zonder tussentijds afdoende op te laden dan gaat deze na verloop van tijd stuk. Waarom dat gebeurd geen idee, vandaar dat het gissen is naar een oplossing!
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]