VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Oproep probleem ervaringen met de Volkswagen Golf 7 GTE uit bouwjaar 2015. Graag willen wij in contact komen met mensen die deze auto hebben aangeschaft en tegen specifieke problemen aanlopen met het elektrische hybride systeem en daardoor voor gigantische kosten komen te staan!
Bastardo vinden dit leuk
Mankementen in 1 jaar: 1e keer hoog volt accu kapot, kosten €7000 en 2e keer elektronica van de hoog volt accu kapot kosten €6000 dit is wat er nu aan de hand is. Ik heb de auto net anderhalf jaar en sta nu al voor deze kosten. En Volkswagen laat je hier helaas mee zitten terwijl dit gewoon puur technisch een probleem is helaas!
Zo, dikke tegenvaller. Geef je zomaar de aanschafwaarde van de auto weg aan het kopje onvoorzien. Accu valt tot 160k onder de garantie, heb ik begrepen. Claimen of rekenen op enige coulance is altijd erg moeizaam bij Pon. Mocht ik tegen zulke problemen aanlopen, dan laat ik dat zeker niet tegen dealerprijzen maken (Chefmonteur VW is toevallig goeie kennis van mij). Hou ons op de hoogte en succes met de verdere afhandeling. Ik snap heel goed dat dit ontzettend zwaar op de maag valt.
Help. Al maanden last van de storing Hybride systeem Stop! hele auto valt uit kan helemaal niks meer. Auto wil niet eens op slot. VW dealer zegt niet te weten hoe dit op te lossen! Al 4 keer is de auto weggesleept. Auto kan zogenaamd niet uitgelezen worden. Wat moet ik doen? Ten einde raad
Bastardo schreef: 15 jul 2021 23:20 Help. Al maanden last van de storing Hybride systeem Stop! hele auto valt uit kan helemaal niks meer. Auto wil niet eens op slot. VW dealer zegt niet te weten hoe dit op te lossen! Al 4 keer is de auto weggesleept. Auto kan zogenaamd niet uitgelezen worden. Wat moet ik doen? Ten einde raad
Is dit probleem bij jou al opgelost?
Ik zit met dezelfde error:
“Storing: hybridesysteem. Stop!”

Heb een Golf 7 GTE 2016

Het enige verschil is dat mijn auto voor de rest gewoon prima rijdt. Hij laad alleen niet meer op via de kabel.

Hoop dat iemand hier meer informatie over heeft en wat de mogelijke kosten zullen zijn voor reparatie.

Afbeelding
Hi,
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik kan gewoon rijden. Dit is de tweede keer dat ik deze meldingen krijg. Dit is gebeurd iedere keer nadat ik de auto vollaad. Normaal laad ik hem op door op battery charge te klikken. Nu heb ik hem aan een laadpaal volledig opgeladen maar krijg de melding hybride system storing. Dit gebeurd dus niet als ik hem volledig oplaad middels battery charge. Ik ben benieuwd wat de oplossing hiervoor is.

Mvg, Elie
Wat ik over deze storing lees is dat het vaak heeft te maken met een 12v batterij die minder wordt. Daarnaast zou ik uitzoeken of de auto al terug geweest is bij de dealer voor het (opnieuw) afdichten van de EV batterij. Kan me voorstellen dat vocht ook rare foutmeldingen geeft.
Hi,

Hier ook vandaag storing hybride systeem stop(Golf GTE 2015). Auto laad niet meer aan de laadpaal maar ik kan gewoon wel rijden elektrisch/hybride/benzine.
Opvallend is dat ik deze melding kreeg nadat ik mijn auto had gewassen. Wellicht is vocht zoals @DrEd aangeeft bij mij de boosdoener.

Overmorgen even langs de dealer, is deze storing bij iemand al opgelost?
de 12v accu geeft hij als het goed is ook zelf aan (bij mij al weer een jaar geleden met een late 2015 GTE). ik zelf heb nu voor de 2e keer te maken met een regeneratie fout , tegelijk front assist en ACC uitval en een 1200/1 RPM max melding..... hij gaat harder achteruit dan vooruit..... nu bij de dealer maar in de herfstvakantie is het even afwachten wanneer ze tijd hebben om hem uit te lezen.... vorige keer was het de gasklep die een fout gaf...... deze keer afwachten....
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]