VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door wimenjoke
#2829896
Ik ben in het bezit van een ELM 327 mini welke alle OBDII protocols ondersteunt.
Hoe nu verder op een billijke manier.
€1000,- zijn zo uitgegeven maar dat was nu net niet de bedoeling.
Ik wil niet alleen uitlezen doch ook graag iets meer.
Ik ben in het bezit van een Golf GTE 2015.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2829900
Op zoek naar een appje wat de codes uit kan lezen? Meer als de generieke OBD codes komen er niet uit, maar dit kan je wel helpen om achter een probleem te komen. Specifieke VAG modules (VCDS/OBDeleven e.d.) geven veel meer informatie, en ook de mogelijkheid om parameters te veranderen.
door Mari
#2829911
Dan zal je op zoek moeten gaan naar software die met deze ELM 327 wat kan... voor Android zijn er best wel een paar te vinden op de Google Play Store, zoek maar eens op ELM 327. Torque is een van de bekendste apps. Je kan er best wat mee uitlezen en bekijken, echter wanneer je ook wat van plan bent te gaan aanpassen dan zal je toch wat anders moeten gaan gebruiken....

VCDS en VCP zijn de bekendsten, die kosten bij lange na geen 1000 euro dus hoe je aan dat bedrag komt vraag ik me af... Ze zijn een stuk duurder dan een chinese ELM 327 van Ali Express ;-)

OBDeleven zie je ook steeds meer in gebruik... door de one-click-funktie kun je dingen aanpassen aan je auto (kost vaak credits), maar het gaat ook wel eens mis en dan zal de techneut met VCDS/VCP er aan te pas moeten komen om het weer op te lossen...

Maargoed, daarover is voldoende geschreven hier op het forum, raadpleeg de zoekfunktie maar eens...

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.