VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2830011
Beste forumleden,

zoals de titel al een beetje verklapt zoek ik aankoopadvies, wat ik niet echt goed kan vinden elders.
Het gaat om een zeer mooie VW Passat B6 2.0 TFSI automaat uit 2007 met 265k op de klok en met een Prins LPG G3 installatie. De oudere heer, die hem wegdoet wegens de wens voor een hogere instap, geeft aan dat de auto goed loopt, bij 190k de d-riem vervangen heeft en onlangs een grote beurt heeft gehad. Tevens heeft hij APK t/m augustus 2021.
De auto heeft een BWA motor en ik lees dat dit één van de 2.0 TFSI-motoren is met de minste problemen (klopt dat?).
Verder ben ik opzoek naar ervaringen en adviezen omtrent deze auto.
Wat zijn de pijnpunten, kwaaltjes en risico's? Of is het een degelijke auto die het zeker waard is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg,
Dnes
#2830016
De BWA heeft 4 kwalen PCV, DV, Nokkeas ketting en nokvolger. De eerste 2 zul je boost verlies merken en rommelige lopen cq toeren dansen. De nokkas ketting kun je horen bij koud starten gaat ratelen. Vergis je niet in het tikken van de injectoren die maken nu eenmaal herrie bij een tfsi. Als de ketting uitgerekt is gaat de motor een beetje lopen als een diesel. Als de nok volger versleten is krijg je feul cuts en vreet je nokkenas in.

Voor de rest staat prins bekend om hun goede installaties.
#2830018
Er zijn maar weinig van deze motoren op lpg te vinden. Heb me er ooit in verdiept, en toen bleek dat VAG lpg afkeurd in de tfsi motoren. En dan vervolgens wel tfsi blokken met CNG installatie leveren. Heb ik nooit zo goed begrepen.
#2830026
@PaulusB Dank voor de reactie.
Prins is inderdaad een goede installatie, rij er nu ook mee en ben er zeer tevreden over.
Ik heb alleen twijfels over het TFSI blok, het zou super lopen maar ik ben bang voor de 'kwaaltjes'. Nu vraag ik me ergens af, met deze kilometerstand zou je kunnen stellen dat hij alle 'kinderziektes' al gehad heeft (overige slijtage daargelaten).
Kortom, zijn de blokken over het algemeen betrouwbaar of zou ik hem beter kunnen laten staan?
#2830027
DrEd schreef: 01 dec 2020 19:35 Er zijn maar weinig van deze motoren op lpg te vinden. Heb me er ooit in verdiept, en toen bleek dat VAG lpg afkeurd in de tfsi motoren. En dan vervolgens wel tfsi blokken met CNG installatie leveren. Heb ik nooit zo goed begrepen.
Op de site van Prins vermelden zij dat ze nieuwe technologie hebben toegepast voor moderne blokken zoals deze. Is ook het enige wat ik er van af weet
#2830058
Sowieso even updatetje, de auto is aangeschaft!
Hij loopt super en man wat een power heeft dat ding. Ook de LPG-installatie werkt super en hij ziet er overigens nog erg goed uit!

Nu maar hopen dat ik nog wat jaartjes ermee vooruit kan!

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]