VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
#2830240
Hallo allemaal!

Onlangs blije eigenaar geworden van een Volkswagen T4 uit 1991. Ik heb hem ongeveer anderhalve maand, en heb hem altijd netjes droog en warm in een parkeergarage staan. Nu is er afgelopen week ingebroken en het vermoeden dat er een dakloze ongeveer een week in heeft geslapen, spullen meegenomen, lopen roken en alles wat een dakloze nog meer doet..

Ondanks een BearLock beveiliging en een stuurslot (met knipperend lichtje) heeft dit hem niet weerhouden. Toch zou ik hem hier graag laten staan (gezien de prijs en dat hij droog staat).

Hoe kan ik daklozen, hangjongeren of dieven, nog meer weerhouden om proberen in te breken in mijn camper? Is er niet iets van een laagdrempelig alarmsysteem dat afgaat bij opening? Of een simpel cameraatje zodat ik soms op afstand kan kijken?

Ik ben benieuwd of iemand de ideale oplossing heeft, naast het simpele antwoord, haal de camper uit die garage! ;-)

Hoor graag jullie mening!

Gegroet,

Een balende VW Transport liefhebber!
door Mari
#2830244
BearLock en stuurslot bemoeilijken het meenemen van het voertuig, maar voorkomt niet dat men inbreekt. Een knipperend ledje schrikt niet af een alarm net zo min, zeker niet voor diegenen die alleen de spulletjes snel eruit willen graaien...

Een camera plaatsen zodat je op afstand kan kijken behoort tot de mogelijkheden, maar een ander zal afhangen van de afstand, spanningsvoorziening etc.
door Mari
#2830414
Alarmsystemen die een notificatie sturen zullen op de een of andere manier een verbinding met de buitenwereld moeten hebben... parkeergarages zijn betonblokken met veel ijzer er in, hoe goed is het bereik dan?

Gelegenheidsdiefjes die alleen maar wat uit de auto graaien zijn binnen 30 seconden vertrokken, dan heb jij waarschijnlijk de notificatie net binnen en ben je al te laat!
#2833992
Misschien een idee om een ring deurbel in de camper te plaatsen dan krijg je een melding bij beweging in de bus en kun je meteen meekijken via de camera. Je hebt deze ook die op batterijen werken. Je kan dan ook meteen praten tegen de persoon in de camper.
Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]