VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
#2830579
Ik rijd sinds 3 maanden in een ID3 Max. Een auto van 50k. Ik heb al veel VW's gehad en was daar altijd zeer tevreden over.
Ik heb inmiddels een waslijst aan klachten ;

Problemen/ergernissen bij aflevering:

 De auto blijkt maanden lang buiten op een parkeerplaats te hebben gestaan. Niet
bevorderlijk voor een auto. En het is ook geen nieuwe auto meer.
 De auto heeft veel softwareproblemen:
o App Connect-infotainmentsysteem ontbreekt
o Heads-up display is niet compleet
o Navigatiesysteem is gedateerd (nieuwe versie zit er nog niet op)
o Het navigatiesysteem/infotainmentsysteem is veel te traag en daardoor
gebruikersonvriendelijk
o Een Software-update van 6 uur is noodzakelijk. Die is toegezegd eerste
kwartaal 2021. Maar dat kan ook maart/april worden volgens de dealer.
 De Max uitvoering zou worden uitgerust met een hoogwaardige audio installatie van
het merk Beats. Dit is zonder enige vorm van communicatie verwijderd van de lijst
met functionaliteiten.
Problemen bij gebruik:
 De auto deed niets meer. Weggesleept door dealer. Oorzaak onduidelijk. Reset
uitgevoerd. Auto een week kwijt geweest.
 Het navigatiesysteem was extreem traag (opstarten duurde 5 minuten, er is door de
dealer een volledige reset uitgevoerd)
 Er gaat geregeld een lampje branden dat er problemen zijn met de airbag
 Er zijn geen geschikte winterbanden met een lage rolweerstand voor de ID3. Dat
heeft aanzienlijke impact op het verbruik.

Misleidende communicatie en daardoor aanzienlijke overlast en schade:

 De auto wordt in de markt gezet met een actieradius van 420 km. Ik ben op de
hoogte van WLTP en weet dat ik dat met een korrel zout moet nemen. De actieradius
die ik in de praktijk behaal met een nette aangepaste rijstijl is zodanig afwijkend dat
er m.i. sprake is van misleiding.
In de praktijk zou ik een rijbereik moeten hebben van minimaal 300 km volgens uw