VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door BorisMeinders
#2830798
Dag, ik overweeg de aanschaf van een Golf 7.5 GTI Performance. In dat kader zie ik auto's met en zonder de MODE-knop links van de versnellingspook. Als ik het goed zie is dat de Driving Mode Selection, met keuze uit vijf modi: Comfort, Normal, Sport, ECO en Individual. (www:Met één druk op het touchscreen verandert het karakter van het onderstel, de DSG-bak, besturing, de motor, het sperdifferentieel, de actieve cruise control, de dynamische bochtverlichting en de airco. Dit vond ik op het web).

Verder kan de auto het instelbare onderstel DCC (Dynamic Chassis Control) hebben. Dat zijn dan de adaptieve dempers?

Ik heb een GTI gezien zonder die Mode knop, kan die dan nog wel DCC hebben of gaat dat hand in hand?
En is het slim een exemplaar met DCC/Mode-knop te zoeken, m.a.w.: voegt het in de praktijk veel toe? Dank alvast!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2830801
DCC zou ik mijden op langer termijn meer onderhoudskosten zou gewoon voor een zonder gaan en een goede demper set aanbrengen.

En idd vaak via de knop of zichtbaar in het media systeem.
Gebruikersavatar
door Antera
#2830880
Model zonder Mode knop zal nooit geen DCC hebben. DCC is alleen leverbaar met de Mode knop of soms met een aparte DCC knop
Gebruikersavatar
door PoloSub
#2830980
Ik heb sinds 4 jaar een golf 7 met dcc dempers.
Nog geen problemen mee gehad. Mijn auto is verlaagd met vaste veren. Als ik met mijn stalen winterwielen rij wou die nog wel eens me bumper raken bij drempels. Als ik mijn dempers hard zet heb ik daar geen last van.
Ik zelf zou er niet speciaal voor kijken dat die dempers erop zitten.
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een facelift gtd maar het maakt mij verder niet uit of het wel of niet erop zit.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]