VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
#2830850
Dag allemaal,

Een korte vraag. Ik heb een Seat Leon 1.6 TDI uit 2014. Één maand geleden is de EGR stuk gegaan, vervolgens heb ik deze laten uitschrijven en tegelijk laten chippen. Nu, twee weken later begon het motormanagementlampje wederom te branden: foutieve functie Dieselroetfilter en signaal niet logisch uitlaatgassensor. De garage geeft aan dat dit niks met de recent uitgevoerde modificatie te maken heeft. Ik heb hierbij het gevoel dat er iets mis is gegaan en dat ik wat genaaid word. Heeft iemand met iets meer kennis ideeën over?

Alvast bedankt!

Sven
#2844724
Van de topicstarter hoef je geen antwoord te verwachten, die heeft sinds 11 januari 2021 het forum niet meer bezocht (of alleen stiekem meegelezen zonder in te loggen)...

Mijn advies: start een nieuw topic over je probleem en vermeld zoveel mogelijk informatie zoals foutcodes, of er wijzigingen aan de auto zijn gedaan (zoals wegschrijven EGR etc.), etc.

'Hella Guthman" ken ik niet, wel weet ik dat veel uitleestools met codes op de proppen komen die je niet kan vinden op internet. Daarom adviseer ik ook altijd om uit te lezen met VCDS, enerzijds omdat dat programma speciefiek VAG is en naast de foutcode vaak al een goede omschrijving geeft. Anderzijds zijn de gevonden foutcodes eenvoudig op internet op te zoeken (goed startpunt is de website van Gerrit Speek).
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]