VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Yacer
Hallo allemaal,
Ik heb een golf 5 met (jawel) een echt Chinese rns 510 radio. Die heb ik er zelf ingezet, alleen nu blijkt dat de radio een canbus systeempje blijft activeren wanneer de auto op slot zit. Gevolg: lege accu. Nu heb ik na wat zoeken en prutsen gemerkt dat de originele radio (rcd 310 dacht ik) alles netjes afsluit zoals t hoort. Met de nieuwe blijft zekering F12 in de motorruimte 2,6 mV trekken, dus jahh...
Ook heb ik gemerkt dat de dunnere gele kabel in de ISO stekker niet verbonden zit, ik weet ook niet waar die voor is :vamp: foto ben ik vergeten te maken. Kortom, ik weet al een hoop, maar ik weet ook nog een heleboel niet :P kan iemand mij helpen, gratis ;-)
Groetjes Yacer
door PaulusB
Can cateway upgraden of vervangen is volgens mij de oplossing of een China radio kopen waardit al in opgelost is. Er zijn ook clone radio's waar nog een los rood stekkertje verbonden moet worden of andersom lees even de advertentie van je radio nog een goed.
door DrEd
Can :-D je daar niet een canbus kastje bijkopen wat voorkomt dat je accu leeggetrokken wordt? Kijk eens op de website uit China.
door Antera
Kan ik oplossen als je langs komt. Doen we even de Gateway updaten en dan ben je klaar met je probleem . Neem hiervoor via onderstaand nummer even contact met me op.
door Yacer
Antera schreef:Kan ik oplossen als je langs komt. Doen we even de Gateway updaten en dan ben je klaar met je probleem . Neem hiervoor via onderstaand nummer even contact met me op.
Hey bedankt voor je reactie. Waar zit je ongeveer? Ik zit bij Arnhem :-)
door Yacer
DrEd schreef:Can :-D je daar niet een canbus kastje bijkopen wat voorkomt dat je accu leeggetrokken wordt? Kijk eens op de website uit China.
Daar staat niks over op. Ik heb ze ook gecontacteerd en zij zeggen natuurlijk dat het apparaat correct werkt. Is ook zeker waar, maar hij mag best uit wanneer de auto uit staat :laugh: :laugh:
door EMDE
Antera schreef: 11 jan 2021 19:24 Kan ik oplossen als je langs komt. Doen we even de Gateway updaten en dan ben je klaar met je probleem . Neem hiervoor via onderstaand nummer even contact met me op.
Hi, ik zag toevallig dit berichtje en na het inbouwen van een Alpine radio, speciaal voor golf 6, is mijn accu ook na 2 dagen niet rijden geheel plat. Betreft een VW Golf 6 Cabrio uit 2013. Kan ik vooraf checken of het aan de Gateway ligt? Accu en radio aanstuurunit reeds vervangen maar probleem is er nog steeds..

Gr Mauro
door bandenman
andere gateway erin en dan is het opgelost (wel de juiste natuurlijk)
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Dit is een update voor het mediasysteem niet voor […]

Coderen Golf 8 MQB-evo

Je kan bij me langs komen eventueel en kan ik hem […]

Problemen met panoramisch dak

Ik ontstop dit jaarlijks met een (Nylon) trekv[…]

Golf 5 1.4 FSI Distributieriem gebroken

Foutje

Olie in inlaat 1.2tsi

Hallo beste lezers, Vanmiddag mijn auto vanwege fo[…]

DSG problemen Golf 8 etsi 1.0

Hi allemaal, Sinds januari dit jaar hebben wij ee[…]