VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
  • Gebruikersavatar
#2830977
Mijn auto heeft versie: 0564
20210116_142452.jpg
20210116_142452.jpg (671.36 KiB) 3774 keer bekeken
Nu kwam ik op dit forum tegen dat de nieuwste versie 0783 is.
210109 SW status ID3 2264.jpg
210109 SW status ID3 2264.jpg (3.35 MiB) 3774 keer bekeken
Zijn er nog andere versies in omloop?
En is 0783 de meest recente versie?
#2830988
Mijn ID.3 is 5 januari uitgeleverd met 0783. Ik had direct de beschikking over Android auto en dergelijke dus als het niet de meest recente is dan toch geen erg oude versie. Overigens heb ik een mailtje gehad dat ik deze maand nog benaderd ga worden voor een grote update dus wie weet?
#2831582
Evertb1 schreef: 16 jan 2021 21:10 Mijn ID.3 is 5 januari uitgeleverd met 0783. Ik had direct de beschikking over Android auto en dergelijke dus als het niet de meest recente is dan toch geen erg oude versie. Overigens heb ik een mailtje gehad dat ik deze maand nog benaderd ga worden voor een grote update dus wie weet?
Goed om te horen dat je dealer (service partner) je hier proactief in benaderd. Bij welke dealer zit je?

Mijn dealer weet nog van niets. Mijn auto is wel aan een update toe. Ik heb meerdere verstoringen die door de dealer allemaal aan de verwachte update worden gekoppeld.
#2832148
Sinds vorige week trotse eigenaar van de 2.1 software oftewel de 0792 update. Super tevreden mee!! Waar daarvoor altijd alles net ff te lang of te schokkerig gebeurde, is het nu allemaal vloeiend en vlekkeloos, wat fijn zeg. Apple Carplay werkt ook top, de We connect ID app werkt nu ook perfect. Heerlijk! Wordt nog wel wat met die auto :)
DrEd vinden dit leuk
#2838094
Sinds 2020 een ID3 en zit nog steeds op 2.3. Schandalig…zeker als je hoort dat nieuw geleverde al op 3.0 zitten.

Voel me de first looser met ID3 1st….
- voice control is zeer slecht. Komt bij verre niet in de buurt van Siri of Google Assistent
- nauwkeurigheid navigatie zeer slecht. In een drukke stad blijft de navigatie de route opnieuw berekenen.
- reactiesnelheid scherm is erg traag.
- achteruit camera klapt traag in. Als ik uitstap om de laad kabel te pakken moet je wachten voordat de camera in ingeklapt.
- indien de ruitesproeivloeistof bijna leeg is, krijg je bij elke hobbel wederom een melding
- parkeersensoren beginnen te werken zodra ik al geparkeerd ben….
- te veel op op te noemen
#2838101
Voice control is herkenbaar, die gebruiken wij alleen maar als we even willen lachen. De suggetsies aar hij mee aankomt. Wel een lach met een dubbel gevoel, dat wel.

De navigatie werkt bij ons wel goed, tot er iets onverwachts is op de route. Moest pas het team van mijn dochter door Hilversum rijden, ik heb op een gegeven moment google maps op mijn telefoon er maar bij gepakt. Hij blijf me maar terug sturen naar een weg die afgesloten was. Geen idee hoever ik door had moeten rijden voor het systeem echt een nieuwe route zou gaan berekenen in plaats van me terug sturen.
#2838237
Tot nu toe werkt 3.0.0 erg goed. Het ID light werkt na een bezoek aan de dealer ook.
Tijdens een trip naar Duitsland werd er netjes een laadstop ingepland.
Ik heb nu alles wel naar mijn zin ingesteld.
Soms duurt het wel lang voor je een bestemming in kan voeren. Dit zal wel te maken hebben met de 4G internetverbinding die niet altijd even snel is.
#2840416
Vandaag nieuwe ID.3 wagen opgepikt, besteld in 2022, en daar staat software versie 3.2 op.

Heb wel een probleempje met de We Connect app, die toont na registratie en aanmaken hoofdgebruiker niets ingevuld bij actieradius. Ga ik nog even proberen op te lossen, en als het niet lukt hiervoor een nieuwe vraag op het forum plaatsen.
#2840592
En we wachten, en we wachten, en we wachten.. na de aankondiging op 28 maart 2022 dat 3.0 er aan zat te komen met welke features voor implementatie medio 2022.

Volgens de site van vw wordt er nog steeds getest, terwijl er tegelijk al nieuw geleverde modellen mee rond rijden. Jammer dat één van de verwachte verbeteringen (meer range in de winter door een andere manier van verwarmen) zo te laat gaat komen voor deze winter.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]