VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
door Rene1969
#2844881
Wichert, je haalt opslag (kWh) en laadvermogen (kW) door elkaar.

Er wordt niks weggeventileerd. De accu van 61,4 kWh heeft effectief 58 kWh opslag. Dat heeft met laadsnelheid ook niks van doen.

Sorry, maar je bijdrage heeft geen relevantie met betrekking tot dit onderwerp
Gebruikersavatar
door Wichert
#2844949
@Rene1969. Ik maak een bruggetje van het laadverlies in kWh naar kW. Dat zijn inderdaad 2 verschillende eenheden, maar er is zeker een verband tussen. Misschien moet je eerst de link volgen en het stukje eens goed lezen. Als je het daarna nog niet snapt wil ik het best toelichten. Maar jij mag je stelling hierboven ook wel iets verder toelichten, zodat ik er ook iets van leer. Want om nu direct te zeggen dat het geen relevantie met het onderwerp heeft is mij te kort door de bocht.
door Rene1969
#2845115
Ik had de link gelezen. En ik reageer op deze zin van jou: “Laad je met 120 kW dan moet je dus een vermogen van ruim 7 kW weg ventileren@“

Nee. Als je een 77 kWh ID.4 hebt, moet je mogelijk wel meer dan 88 kWh laden om hem vol te krijgen.

Jij pakt 6% van 120. Dat klopt niet. Het artikel heeft het over 6% van je batterijcapaciteit (77 kWh). Dat is 4.6 kWh.

Laten we het vergelijken met benzine. Denk aan kWh als het aantal liter dat je in een tank kunt laden. De laadsnelheid van 120 kW is dan vergelijkbaar met de druk in de slang.

Natuurlijk, bij 120 kW snelheid pers je meer door de leiding, dus meer wrijving, hogere temperaturen. Maar dat is niet erg. Een batterij vind dat tot op zekere hoogte lekker. Sterker nog, koude batterijen laden slechter.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]