VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834815
viking64 schreef: 06 aug 2021 19:22

Zo, ook de T6 is weer up-to-date! Ik heb nog wat meer files gedeleted en ik kan nu uit 46 {!} landen kiezen. Monaco, San Marino, Vaticaanstad en dergelijk rekent ie ook als 1 land.
En toen las ik de reactie dat iemand het systeem ook zo kan aanpassen dat ie alle kaartjes vreet :-D

20210806_190818.jpg


20210806_190948.jpg
Contact me maar even
#2834886
Beste forumleden,

Ik heb de reacties op dit onderwerp gelezen, ik zou ook graag de navigatie van mijn T-ROC (2018) willen updaten.
Voor alle zekerheid dacht ik dan eerst een kopie te maken van het huidige orginele SD-kaartje, je weet nooit met ICT..
Ik heb een kopie gemaakt (voor de liefhebber: met xcopy /s/e/h/r/y) waarbij alle mappen, ook de lege, zijn meegenomen.
De kopie SD-kaart plaats ik in de SD1 slot en helaas: de bekende foutmelding dat het kaartje niet de navigatiedatabank bevat.

Wat doe ik fout, welke slimme beveiliging zit er op dat je niet eens een kopie van een netjes gekocht SD-kaartje kunt maken ?

Mijn dank voor een goede hint in deze !

Dirk
#2834891
Je moet altijd het originele SD kaartje behouden en daar de nieuw navi naartoe kopieren. Of je hebt het niet goed gedaan kan ook. Daarnaast een niet origineel SD kaartje wertk niet. Ik kan dit wel vrijmaken dat hij alle sd kaarten pakt welke je ook koopt
#2834897
Dan is dat bij mij ook gebeurd denk ik, ik had nl een micro-sd uit mijn telefoon gehaald en in een sdkaart adapter gestopt en daar de huidige kaart naartoe gekopieerd. De update daar dan weer op gezet. Werkte gelijk.
#2835675
Er is een veel simpeler methode, langs Pon Amersfoort gaan en je krijgt met inlevering van je huidige SD kaart gratis een nieuwe update, moet er wel bij zeggen dat ik een private lease auto heb.
BTW de laatste update van juni2021 past ook niet meer op een 16 gb kaart.
#2836042
Er is me waarschijnlijk iets ontgaan want in het begin van dit jaar heb ik nog mijn navigatie van mijn t-Roc 2018 een update gedaan en vandaag 20 nov vind ik nergens meer waar ik kan controleren of er een nieuwe update is, mijn gebruikt adres voor de updates bestaat niet meer. Kan iemand dit bevestigen dat dit stopgezet is of waar ik dit nog wel kan. Dank bij voorbaat
#2836049
Gerver schreef: 20 nov 2021 12:31 Er is me waarschijnlijk iets ontgaan want in het begin van dit jaar heb ik nog mijn navigatie van mijn t-Roc 2018 een update gedaan en vandaag 20 nov vind ik nergens meer waar ik kan controleren of er een nieuwe update is, mijn gebruikt adres voor de updates bestaat niet meer. Kan iemand dit bevestigen dat dit stopgezet is of waar ik dit nog wel kan. Dank bij voorbaat
Ik krijg ook een foutmelding, ik denk dat de server er momenteel uit ligt... op een later moment nog maar 's proberen
#2840151
In een recent topic "DISCOVER CARE - UPDATE / ANDERE MAP VRAGEN" van dit forum staat dit ook helemaal in details
Formateer deze SDkaart volgens de FAT32 methode. (raadpleeg Google als je niet weet hoe dit moet)

[/quote]
Ook ik wilde graag mijn kaart updaten ik heb een MacBook en formatteren naar Fat32 dat gaat niet met een Mac kan ik het SD kaartje dan met een ander bestands type formatteren?
bedankt voor het lezen van mijn vraag
mvg SanneAn :-)
#2840153
Beste SanneAn,

FAT32 is een bestandssysteem waarmee de betreffende originele VW SD-kaartjes zijn ingedeeld, dat kan niet met een Mac, dus zoek binnen je kennissenkring / buren / werk iemand met een Windows computer, waarmee dit wel kan.

Het is binnen een paar seconden gebeurd, dus er zijn voldoende mensen met een Windows computer.
Zoek anders effe via Google hoe je dit moet doen.
#2840168
Via het programma Schijfhulpprogramma dat op iedere iMac is geïnstalleerd kun je prima een geheugenkaartje of USB-stick in FAT32 formatteren! Daar heb je geen Windows pc voor nodig.
josdavids vinden dit leuk

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]