- 29 jan 2021 17:09
#2831261
Beste lezers,
Ik rijd in een Touareg uit 2003 en heb sinds dat het kouder is geworden problemen met starten. Met behulp van startkabels of een snellader is het euvel snel verholpen dus het ligt waarschijnlijk aan het weglekken van de acculading. In de herfst van 2019 is er een nieuwe accu geplaatst en de andere accu was in 2018 al vervangen. Ook dynamo is toen gereviseerd. In de winter van 2019/2020 helemaal geen problemen gehad ook niet bij koude maar deze herfst constateerde ik voor het eerst dat hij wat moeite had met starten. Naar mate het kouder werd namen de problemen ook toe. Na 2 dagen stilstand is de snellader twee uurtjes nodig om hem weer gestart te krijgen. De Bosch garage heeft een uitdraai gemaakt en constateet wel fouten maar kan het niet vinden. De VW garage hier in Hongarije waar ik woon geeft aan dat er mogelijk sprake is van corrosie. Dat komt volgens hem vaker voor bij deze leeftijd. Volgens hem zitten er 4 draadbomen in de auto en daar zou het probleem kunnen zitten. Nu is er in 2018 al een draadboom vervangen en komen er nog 3 in aanmerking.
Kan iemand misschien aangeven welke draadboom het meest in de lijn der verwachting ligt of is mijn redenatie te simpel. Ik ga het liefste naar mijn Boschgarage omdat daar de auto al veel onderhoud heeft gehad en er wordt ook zeer goed Duits gesproken en dat is fijn want ik spreek geen Hongaars. Ik heb dit forum reeds doorgelezen en zie mijn probleem er niet bij staan want wanneer hij start zijn er geen rookpluimen en/of walmen die op andere oorzaken wijzen. Bovendien heb ik een aantal foutcodes die volgens de monteur ook op de startproblemen door weglek wijzen.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Met vriendelijke groet, Evert
Ik rijd in een Touareg uit 2003 en heb sinds dat het kouder is geworden problemen met starten. Met behulp van startkabels of een snellader is het euvel snel verholpen dus het ligt waarschijnlijk aan het weglekken van de acculading. In de herfst van 2019 is er een nieuwe accu geplaatst en de andere accu was in 2018 al vervangen. Ook dynamo is toen gereviseerd. In de winter van 2019/2020 helemaal geen problemen gehad ook niet bij koude maar deze herfst constateerde ik voor het eerst dat hij wat moeite had met starten. Naar mate het kouder werd namen de problemen ook toe. Na 2 dagen stilstand is de snellader twee uurtjes nodig om hem weer gestart te krijgen. De Bosch garage heeft een uitdraai gemaakt en constateet wel fouten maar kan het niet vinden. De VW garage hier in Hongarije waar ik woon geeft aan dat er mogelijk sprake is van corrosie. Dat komt volgens hem vaker voor bij deze leeftijd. Volgens hem zitten er 4 draadbomen in de auto en daar zou het probleem kunnen zitten. Nu is er in 2018 al een draadboom vervangen en komen er nog 3 in aanmerking.
Kan iemand misschien aangeven welke draadboom het meest in de lijn der verwachting ligt of is mijn redenatie te simpel. Ik ga het liefste naar mijn Boschgarage omdat daar de auto al veel onderhoud heeft gehad en er wordt ook zeer goed Duits gesproken en dat is fijn want ik spreek geen Hongaars. Ik heb dit forum reeds doorgelezen en zie mijn probleem er niet bij staan want wanneer hij start zijn er geen rookpluimen en/of walmen die op andere oorzaken wijzen. Bovendien heb ik een aantal foutcodes die volgens de monteur ook op de startproblemen door weglek wijzen.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Met vriendelijke groet, Evert