VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
#2831354
Hallo allemaal,

Hier mijn eerste bericht op dit forum. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een Golf 7 met een Pioneer AVIC-EVO1 radio. Hier zou ik graag een achteruit camera aansluiten. Belangrijkste is dat het beeld zodanig is, dat ik een aanhanger kan aankoppelen.

Nu begrijp ik dat de originele camera in het logo (zit er niet op hoor) niet kan aansluiten.

Dus een andere camera met gewoon een tulip-uitgang. Maar waar kan ik die plaatsen?

Iemand hier ervaring mee of goede ideeën?

Thanks!
#2831364
Hai Joost.

Er zijn speciale houders die ipv je bestaande kenteken verlichting komen. Daar zit dan de mogelijkheid op om een cam op te zetten. Succes. Ik heb de Avic 1 met een cam, niet van VW, op mijn Touran gehad. Een super apparaat die Pioneer!!

Veel succes met aansluiten
#2831397
Voor de oudere generatie navigatie dus RNS510 en de RCD660 weet ik dat je een verloop hebt van die soort tulp stekker naar de originele vw aansluiting.
Of dit er voor de golf 7 ook is weet ik niet zeker maar dat zou ook een optie kunnen zijn natuurlijk.
Originele camera voor golf 7 kost 275 nieuw en ik heb hem toen zelf ingebouwd.
#2831422
Bedankt voor je reacties.

Die mogelijkheden die je noemt zie ook alleen tot de golf 6. Wat op zich wel te verklaren is omdat de 7 de eerste golf is met de kentekenplaat in de bumper. Als je daar een camera in de verlichting maakt, zie je natuurlijk nooit de bumper.

Toch ziet je op het promotiefilmpje https://youtu.be/V1S2FMAdkAQ een mooi beeld en dat het logo niet is opengeklapt....
Maar hoe dan?

Joost
#2831429
... wie zegt dat de beelden op het scherm in de auto van de auto zijn die in het filmpje gaat inparkeren? Als je niet weet hoe een en ander werkt (= waar de camera normaal gesproken zou zitten) dan valt het in zo'n filmpje niet 1,2,3 op dat het niet klopt!
#2831482
Joost123 schreef: 05 feb 2021 08:55 Bedankt voor je reacties.

Die mogelijkheden die je noemt zie ook alleen tot de golf 6. Wat op zich wel te verklaren is omdat de 7 de eerste golf is met de kentekenplaat in de bumper. Als je daar een camera in de verlichting maakt, zie je natuurlijk nooit de bumper.

Joost
In de bumper????? Bij mijn Golf 7 (variant) zit hij gewoon op de achterklep!!!
#2831500
Dat filmpje klopt sowieso niet, is beeld van een camera in het logo ziet het aan hoe de bumper in beeld is een en zo ziet het er bij mij ook.
Zie je de auto van buiten dan is het logo helemaal niet open geklapt😂
Verder sluit je een originele camera aan op de unit in je dashboardkastje, hebben ze die vervangen toen ze die Pioneer erin gezet hebben dan?
#2831647
De unit in het dashboardkastje? Ik dacht dat daar alleen de CD/dvd speler zat. Die is er wel uit ja, zit alleen een afdekplaat.

Wat voor stekker heeft die camera? Bestaat vast geen verloop van die kabel naar tulip, maar toch...
#2831708
Dan word het lastiger inderdaad, je hebt de kabel wel andersom dus van een goedkopere camera met tulp aansluiting naar de originele zoals deze: https://www.amazon.nl/Video-kabel-adapt ... 4904&psc=1

Denk dat jij alleen er eentje bij je kenteken kan plaatsen met zo’n tulp aansluiting, of weer terug origineel maken natuurlijk dan heb je al dat gedoe niet met stekkertjes haha😅🙈

Beste leden, Helaas is recent mijn navigatiesyste[…]

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]