VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
door PeterTwijfeltNog
#2831441
Na 4 jaar Tesla S was ik zeker ; nooit meer Tesla, ik had heimwee naar de degelijke Duitse auto’s.
Ik huur nu tijdelijk een ID4 als opvolger van mijn tijdelijke ID3 die me na een week al liet staan, 12v accu stuk (volgens VW mobiliteit een bekend probleem :-( . Vandaag liet ook de ID4 me al in de steek (900 km op de teller). De auto reageerde niet op de afstandsbediening (ook deze accu kapot?) , maar het mechanische slot reageerde ook niet! VW mobiliteit had geen idee, na een half uur proberen, batterij vd sleutel vervangen, nog meer proberen, nog steeds niets, en toen plotseling........ ging de deur vanzelf open ! Verklaring VW mobiliteit “ soms(?) reset de auto als je de sleutel 10 minuten ingedrukt houdt, maar soms ook niet........” ik heb van Tesla de meest vreemde antwoorden gekregen maar deze zou ook best in dat rijtje passen....... Iemand al een soortgelijke ervaring??
door Stie
#2831446
ID4 niet meer open ??!!
Ik heb t ook mee mogen maken na 500 km op de teller, op 23 december 20. Mechanische sleutel werkte niet, er verschenen wel allerlei kleuren in de balk onder het voorraam. Dealer gebeld, reactie: geen idee hoe dit op te lossen ! ANWB erbij: Ik ben Danny, mooie auto, nog nooit gezien ....... Maar de oplossing exact aan die van Peter, rommelen, rommelen en toen opeens uit het niets open. Daarna niet meer meegemaakt (gelukkig) inmiddels 5000 km op de teller en een tevreden rijder.
door Hans0384
#2831635
Ook ik heb het meegemaakt. Met geen mogelijkheid open te krijgen. Ook niet met de mechanische sleutel. Ook met andere batterijen geprobeerd. Niets heeft gewerkt. Vervolgens met de reservesleutel werkte het wel
Gebruikersavatar
door vwforum2021
#2831707
Hetzelfde hier met ID.4.
Deur gaat niet open met de sleutel en ook niet met de mechanische noodsleutel (sleutel kun je niet draaien, ook niet met veel kracht). Andere batterijen geprobeerd werkt ook niet. Met de reservesleutel werkte alles normaal. Gelukkig was ik thuis, maar ik moet er niet aan denken dat dit 200 km van huis was gebeurd.
Voor nu neem ik maar beide sleutels mee, ook al komt het bij anderen voor dat ook de reserve sleutel niet werkt.
De update mag voor mij snel komen zodat dit nooit meer voorkomt.
Als je een stukje met de auto gaat rijden “met de defecte sleutel in de auto” dan doet hij het weer.
Dit kan soms tot 30 min duren voordat de sleutel weer wordt herkend.
Groet Freddy
door Willieonline
#2831766
Zelfde ervaring gehad ook een week mijn ID4 moeten missen. Na een software update werkt alles weer.

Alleen nu valt af en toe het hele display uit en start na 2 minuten weer op.
Regelmatig geeft hij storingen aan die vanzelf weer verdwijnen.
Rijdt verder prima en niet teveel op het display en foutmeldingen reageren.

Ik verwacht wel weer eens een nieuwe update. :-)
door EricLimburg
#2832679
Ook bij mij hetzelfde probleem. Ook niet met mechanische sleutel te openen. Gelukkig was de reservesleutel niet ver weg. Die werkte wel gewoon. "Foute" sleutel in daarvoor bestemde dashboardvakje en na een ritje dedd die het ook gewoon weer.

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]