VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
  • Gebruikersavatar
#2831520
Goedemiddag, tot op heden heb ik nog geen winter of all season banden laten monteren in verband met de geringe keus en de onmogelijke voorbandmaat (235/50R20)

Hebben jullie al ervaring met dit soort banden?

Bij Euromaster is mij nu geadviseerd om over te gaan op de maat: 245/45R20 voor zowel de voor als achterbanden. Dat is dus aan de voorzijde een maat groter en de achterzijde een maat kleiner. Bij de importeur en mijn leasemaatschappij moet dat volgens Euromaster toegestaan zijn, maar waarom zet VW deze maat er dan niet direct om?
#2831524
Meestal wordt bij het monteren van een winterband/winterset een kleinere maat (zowel diameter als breedte) geadviseerd.
Hierdoor wordt de druk per vierkante cm. waarmee de band op het wegdek drukt groter, en heeft zodoende meer grip, waardoor de band niet zo snel zal gaan doorslippen.

Ik weet niet wat je voornemen is, alleen banden wisselen of een compleet winterset (banden en velgen) wil monteren.
Hierbij zou je dan een kleinere maat (en dus gangbaardere; lees goedkopere) velgen en banden kunnen aanschaffen.
Maar ik ben niet op de hoogte van voorschriften van de VW ID modellen dus ik zou even bij de VW dealer informeren wat er allemaal kan en mag.
#2831567
Heel bewust gekozen voor een 19" velg. Meer rubber en daardoor minder kans op beschadigde velgen met dit extreme weer. Ook met eventuele sneeuwketting geen problemen met metaal op metaal. Daarnaast betaalbaarder!

In de juiste maten verkrijgbaar: Bridgestone Blizzak. Lekker stil en stabiel op de weg...

Afbeelding
#2831609
kleine tip ( waarschijnlijk weet je dat al) en zit verschil in maat tussen de voor en achterbanden.
persoonlijk heb ik gekozen voor origineel setje VW .
gr Jaap
Bijlagen:
30128EB6-7A91-4DE4-917D-F892F469F4CC.JPG
30128EB6-7A91-4DE4-917D-F892F469F4CC.JPG (1.33 MiB) 2268 keer bekeken
30128EB6-7A91-4DE4-917D-F892F469F4CC.JPG
30128EB6-7A91-4DE4-917D-F892F469F4CC.JPG (1.33 MiB) 2268 keer bekeken
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]