- 19 feb 2021 23:52
#2831670
8DFA31DD-D40C-4B60-AE7F-621A3144FE05.jpeg (936.54 KiB) 633 keer bekeken
Tiguan 2016 discover pro navigatie update probleem oplossen:
Nadat ik vorig jaar problemen had met het updaten van mijn gps kaarten via de gewone zip file
(Updates werden wel gevonden, maar wouden niet uitvoeren)
heb ik toen het tergend trage discover care programma gebruikt. Dit werkte toen goed.
Nu ik dit jaar opnieuw de update wou uitvoeren via discover care, kreeg ik na de 4uur durende download een foutmelding. Gevolg geen updates.
Dan maar opnieuw de zip file proberen. Met uiteraard opnieuw hetzelfde probleem. Zodra je de SD kaart invoert krijg je een melding met nieuwe update bestanden gevonden, maar als je ze wil uitvoeren, dan lukt het niet.
Nu heb ik 1 verschil gemerkt tussen de bestanden van vorig jaar welke wel werkte, en die van dit jaar uit de zip. Er ontbreekt namelijk 1 .md5 bestand...
Dan maar goegelen, en na veel gezoek een oplossing gevonden.
Je kan dit .md5 bestand namelijk zelf aanmaken. En het is héél simpel.
Maak gewoon een leeg tekst bestand aan (.txt) en verander de naam EN .txt extensie
De naam is dezelfde naam als je gedownloade zip file maar de extensie moet .md5 zijn
(zorg dat bestandsextensie weergegeven worden, anders kan je deze niet wijzigen)
Copier dit bestandje bij op je SD kaart samen met de uitgepakte zip file
je hebt nu 2 mappen en 2 bestanden.
Nu zal de update wel uitgevoerd worden.
Aangezien ik zeker niet de enigste ben met dit probleem, heb ik hier maar even een account aangemaakt om mijn gevonden oplossing met iedereen te delen. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!
Nadat ik vorig jaar problemen had met het updaten van mijn gps kaarten via de gewone zip file
(Updates werden wel gevonden, maar wouden niet uitvoeren)
heb ik toen het tergend trage discover care programma gebruikt. Dit werkte toen goed.
Nu ik dit jaar opnieuw de update wou uitvoeren via discover care, kreeg ik na de 4uur durende download een foutmelding. Gevolg geen updates.
Dan maar opnieuw de zip file proberen. Met uiteraard opnieuw hetzelfde probleem. Zodra je de SD kaart invoert krijg je een melding met nieuwe update bestanden gevonden, maar als je ze wil uitvoeren, dan lukt het niet.
Nu heb ik 1 verschil gemerkt tussen de bestanden van vorig jaar welke wel werkte, en die van dit jaar uit de zip. Er ontbreekt namelijk 1 .md5 bestand...
Dan maar goegelen, en na veel gezoek een oplossing gevonden.
Je kan dit .md5 bestand namelijk zelf aanmaken. En het is héél simpel.
Maak gewoon een leeg tekst bestand aan (.txt) en verander de naam EN .txt extensie
De naam is dezelfde naam als je gedownloade zip file maar de extensie moet .md5 zijn
(zorg dat bestandsextensie weergegeven worden, anders kan je deze niet wijzigen)
Copier dit bestandje bij op je SD kaart samen met de uitgepakte zip file
je hebt nu 2 mappen en 2 bestanden.
Nu zal de update wel uitgevoerd worden.
Aangezien ik zeker niet de enigste ben met dit probleem, heb ik hier maar even een account aangemaakt om mijn gevonden oplossing met iedereen te delen. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!