VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Pogi
#2831932
Ik heb een VW Golf 2 GTI G60 bwj 1990, ongeveer 220.000 km is ongeveer 8000km per jaar.
Bij controle heb ik gemerkt, dat er een benzinegeur bij de olie zit, als ik aan de olievulstop ruik.
Dus heb ik een compressie meting gedaan.
cilinder nr 1, 7,5 psi
cilinder nr 2 8 psi
cilinder nr 3 8,5 psi
cilinder nr 4 9,5 psi.
Bij de koude start komt er gene blauwe damp uit, en draait mooi, het starten van de motor zijn er geen problemen.
Ik zie wel op de bougies dat er 2 zijn die nogal koolstof op zit. de 2 andere mooi grijs.
Mijn vraag is nu, ik denk niet dat het aan de zuigers zijn.
Ik vermoed dat de kleppen niet voldoende afsluiten.
Wie kan mij hier advies rondgeven. :-)
Gebruikersavatar
door mano
#2836624
Geblazen motor. Compressie ratio is dan lager.

Heb je al eens een andere ECU geprobeerd?
Gebruikersavatar
door Pogi
#2836699
motor is niet geblazen, compressie is ok.
Een andere ECU heb ik nog niet kunnen uitproberen, moet eerst eentje vinden.
Die ik kan gebruiken;
Ben wel eentje aan het zoeken,maar daar zit heel wat verschillende types in, die bij mij is een 037 906 022 CN
Kan ik ook een Digifant 037 906 022 B in plaatsen?
Gebruikersavatar
door mano
#2836700
Nee bedoelde met geblazen motor dat de compressie dan altijd lager is als een atmosferische motor. Dus rond de 8bar is volgens mij prima..
Gebruikersavatar
door mano
#2836726
Ik heb 1x keer gehad dat m'n ECU (niet g60, wel digifant) het massa-spoor in de ECU verbrand had. Dit komt doordat de injectoren massa gestuurd zijn, en wanneer er geen goede massa is naar deze, die ECU dus zelf een massa creëert... Dat kost je een ECU.

De symptomen echter waren simpel, zodra op contact gaan de injectoren meteen open waardoor de motor verzuipt. Dus cilinder waterslag als het ware. Leuk als je ervoor staat met de bougies eruit...

Het gekke was wel: motor start redelijk, en loopt gewoon .. Verbruik was enorm en stonk naar de benzine.

Hallo! De beste olie voor een 1.8 20VT motor is s[…]

Welke tuner?

Hallo! Ik persoonlijk ben wel fan van JD Engineer[…]

Inmiddels is mijn Golf 7 1.4TSI ACT (CPTA) alweer […]

Heb een keer met de vakantie in Frankrijk 1000km o[…]

Mistlichten Golf Plus

Ik heb zelf mistlichten gemonteerd op mijn Golf Pl[…]

De ID 3 heeft geen problemen openbare laders en sn[…]

Niemand die hierbij kan helpen?

Beste leden, Ik overweeg om mijn huidige navigati[…]