- 05 mar 2021 17:35
#2831932
Ik heb een VW Golf 2 GTI G60 bwj 1990, ongeveer 220.000 km is ongeveer 8000km per jaar.
Bij controle heb ik gemerkt, dat er een benzinegeur bij de olie zit, als ik aan de olievulstop ruik.
Dus heb ik een compressie meting gedaan.
cilinder nr 1, 7,5 psi
cilinder nr 2 8 psi
cilinder nr 3 8,5 psi
cilinder nr 4 9,5 psi.
Bij de koude start komt er gene blauwe damp uit, en draait mooi, het starten van de motor zijn er geen problemen.
Ik zie wel op de bougies dat er 2 zijn die nogal koolstof op zit. de 2 andere mooi grijs.
Mijn vraag is nu, ik denk niet dat het aan de zuigers zijn.
Ik vermoed dat de kleppen niet voldoende afsluiten.
Wie kan mij hier advies rondgeven.
Bij controle heb ik gemerkt, dat er een benzinegeur bij de olie zit, als ik aan de olievulstop ruik.
Dus heb ik een compressie meting gedaan.
cilinder nr 1, 7,5 psi
cilinder nr 2 8 psi
cilinder nr 3 8,5 psi
cilinder nr 4 9,5 psi.
Bij de koude start komt er gene blauwe damp uit, en draait mooi, het starten van de motor zijn er geen problemen.
Ik zie wel op de bougies dat er 2 zijn die nogal koolstof op zit. de 2 andere mooi grijs.
Mijn vraag is nu, ik denk niet dat het aan de zuigers zijn.
Ik vermoed dat de kleppen niet voldoende afsluiten.
Wie kan mij hier advies rondgeven.