VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
#2832064
Hee VW liefhebbers,

Na twee weken kwam ik weer bij onze rode VW T4. Helaas viel ons direct op dat de display van het level van de huishoudaccu niet meer werd weergegeven. Normaliter, wordt daar in streepjes getoond hoe vol de huishoudaccu nog is. Dit is niet meer het geval (zie foto). Kan dit te maken hebben met een lege huishoudaccu? Ik heb namelijk ook gelezen dat als hij leeg is, dit wel getoond wordt op de display.

We zijn benieuwd!

Groetjes,

Gerrit
FE1DD9CF-6DB3-4675-B8D6-BBC3BF2354A6.jpeg
FE1DD9CF-6DB3-4675-B8D6-BBC3BF2354A6.jpeg (2.84 MiB) 838 keer bekeken
#2832070
... liep de motor toen je de foto nam?

Neem aan dat de streepjes in het accu-sysmbool komen te staan, de spanning ernaast lijkt me de "laadspanning" te zijn, als dat klopt zou mijn conclusie zijn dat je een defecte accu hebt...
#2832130
Mari schreef: 13 mar 2021 20:59 ... liep de motor toen je de foto nam?
He Mari,

Dank voor je reactie!

De motor liep inderdaad toen de foto is genomen. Ondanks dat de motor loopt en de stroom via de dynamo loopt, zou alsnog door middel van dit balkje (en streepjes) aangetoond moeten worden hoe vol de huishoudaccu is of heb ik dit volledig mis?

Aansluitende vraag, wordt de huishoudaccu naast wanneer er gereden wordt, ook opgeladen als de huishoudaccu is aangesloten aan de netspanning (220 volt)? Ofwel, ik heb geen druppellader nodig hiervoor?

Ik hoor graag je reactie!

Groetjes,

Gerrit
#2832140
... meten is weten... meet de klemspanning van de accu maar zonder dat de motor loopt... meet je weinig of wellicht niets dan acht ik de kans groot dat de accu defect is, haal hem eruit en probeer hem eventueel met een acculader te laden (merk je snel genoeg of dat werkt of niet)...

Of de huishoudaccu geladen wordt wanneer je op het net bent aangesloten weet ik niet, kom je snel genoeg achter lijkt mij als je de camper ff in het net prikt... gezien de vragen die je stelt lijkt het er op dat je de camper onlangs hebt aangeschaft, anders zou je je eigen vragen moeten kunnen beantwoorden toch?

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]