VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847105
... ik heb geen uitleg gekregen, dus ben gewoon aan de gang gegaan...

- Als eerste moet de kunststof kap die over het slotdeel gaat los gehaald worden, als ik het me goed herinner zit die vast met enkele torx-bouten, als je die er uit hebt kun je het geheel naar boven trekken, dan komt die uit zijn clips... (duurde ff voor ik daar achter was).

- Dan moet je de kunststof delen links en rechts losschroeven, de randen onder het rubber van de achterklep vandaan wurmen... je zal ook wat doppies die door de bekleding heen in het plaatwerk gedrukt zitten eruit moeten peuteren... ik heb de bekleding boven de hoedenplank aan de zijkanten met rust gelaten, teveel werk om dat helemaal los te halen, kon de bekleding onderaan ver genoeg uit de weg drukken om de roosters te zien en er met de handen bij te kunnen...

Als je in de open lucht moet klussen zou ik wachten op beter weer... je kan tijdelijk links en rechts de rubber stop eruit drukken, dan loopt het water wat in de auto terecht komt direct weer naar buiten... je kan daar van buitenaf eenvoudig bij, als je achter het wiel langs de bumper omhoog kijkt zie je de rubber stop zitten... let wel op, het water loopt zo je mouw van je jas in... (spreek uit ervaring)...

Had misschien tijdens het klusje wat foto's moeten maken ;-)
Robby79 vinden dit leuk
#2847140
Mari schreef:... ik heb geen uitleg gekregen, dus ben gewoon aan de gang gegaan...

- Als eerste moet de kunststof kap die over het slotdeel gaat los gehaald worden, als ik het me goed herinner zit die vast met enkele torx-bouten, als je die er uit hebt kun je het geheel naar boven trekken, dan komt die uit zijn clips... (duurde ff voor ik daar achter was).

- Dan moet je de kunststof delen links en rechts losschroeven, de randen onder het rubber van de achterklep vandaan wurmen... je zal ook wat doppies die door de bekleding heen in het plaatwerk gedrukt zitten eruit moeten peuteren... ik heb de bekleding boven de hoedenplank aan de zijkanten met rust gelaten, teveel werk om dat helemaal los te halen, kon de bekleding onderaan ver genoeg uit de weg drukken om de roosters te zien en er met de handen bij te kunnen...

Als je in de open lucht moet klussen zou ik wachten op beter weer... je kan tijdelijk links en rechts de rubber stop eruit drukken, dan loopt het water wat in de auto terecht komt direct weer naar buiten... je kan daar van buitenaf eenvoudig bij, als je achter het wiel langs de bumper omhoog kijkt zie je de rubber stop zitten... let wel op, het water loopt zo je mouw van je jas in... (spreek uit ervaring)...

Had misschien tijdens het klusje wat foto's moeten maken ;-)
Alvast bedankt voor je uitleg! Ik heb ontdekt dat het afvoerbuisje in mijn koffer stuk was dus deze eerst vervangen. Nu afwachten als dit de oorzaak was en anders de verluchtingroosters vervangen :-/
Ps: je kan mss even opnieuw alles loshalen en er foto’s van maken of filmen :-D
#2847587
Maar als de dopjes erin zitten staat er water in bij lekkage. En de lekkage kan zowel komen door de ventilatiekleppen als het achterlichtrubber. Tegen de tijd dat je de lekkage ontdekt heeft er dan ook al een tijdje water in gestaan. Wat is het minste van alle kwaden? De vraag is of er ook langs onder water in komt.
#2847590
... VW heeft om een reden daar een rubber doppie in gedesigned...

Vanaf de onderzijde komt er geen water in, zodra je rijdt en de ventilator draait creëer je een overdruk, die lucht gaat er normaliter via die ventilatieroosters uit, of nu via het gat waar je het rubber doppie uit hebt gedrukt...

Of je je heel druk moet maken over het beetje water wat daar langs loopt betwijfel ik, langs de ramen van de deuren loopt veel meer water langs de binnenzijde van de deur en dat water loopt er ook niet altijd direct weer uit... iemand al deuren eraf zien rotten in een jaar tijd? Uietraard is het beter om het goed aan te pakken en te fixen, maar niet iedereen is even handig of wil bij de huidige temperaruur buiten aan zijn auto gaan liggen sleutelen...
#2847628
Er stond echt een laag water bij mijn reservewiel dus vandaar mijn zoektocht.
Ik heb inmiddels nieuwe roostertjes besteld. Ik merkte dat je die langs onder kunt plaatsen zonder de bumper te demonteren dus dat deel van de klus valt mee. Bekleding weg vouwen zonder daarbij de bevestigingsdoppen te slopen was meer een uitdaging. Oude roostertjes eruit gehaald en gemodificeerde besteld.
#2847634
Ik ga ervan uit dat ik er ook een keer mee te maken krijg. Nu weet ik dus ook dat het van onderaf wil. Scheelt weer van alles loshalen. Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar het demonteren van de bumper, dat doe ik liever dan interieur bekleding. Ik weet nooit hoe ver je die stof kan vouwen. Laatst heb ik de actuator van de tankklep vervangen, toen heb ik alles gedaan door mijn hand op gevoel achter de bekleding langs te wurmen. Maar dat is off topic.
#2847639
Tja, als je de roosters toch vervangt dan breek je de nokjes waarmee ze vast geklikt zitten gewoon af... anders zal je toch echt ff aan de binnenzijde moeten zijn... De bekleding kan je zonder al te veel moeite ver genoeg wegvouwen om erbij te kunnen en ook te kunnen zien wat je doet... Heb destijds wel ff onder de auto gekeken, maar zonder deze op te krikken zien je niet al te veel, vandaar dat ik de boel via binnen heb gedaan...
#2847649
Roostertjes gemonteerd, dat ging prima. Tevens ook het losgeschoten slangetje van de achterklep vervangen. Dat is op zich een simpele klus. Garage gaf gewoon een stuk slang van de rol mee en een tule voor in de klep. Alleen met deze kou plastic interieurdelen loshalen en weer plaatsen is geen succes. Als je niet oppast vliegen de stukken je rond de oren.

CDAA-2009-A-alternator.png

Stoeprandschade East Derry velg

Toen ik mijn ID3 net thuis op de inrit had staan[…]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

AVAS op ID3?

Ja moet er op zitten Je hoort het ook goed in de a[…]

media systeem

hai , ik ben op zoek naar een nieuwe of goe[…]

Beste leden, Mijn auto staat sinds vanochtend bij[…]