VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2832127
Ik heb een vraagje over mijn Gte, ik heb een import auto uit Wolfsburg en wil weten welke opties erop zitten. Is dit ergens te achterhalen? De dealer doet het helaas niet. Wel zou er alarm op moeten zitten. Maar hoe kan ik dit testen? Je zou zeggen ramen open doen en de auto op slot zetten en dan zonder sleutel de deuren langs binnen open doen. Dit was bij mijn vorige golf zo maar dit werkt dus niet meer! Op het moment dat je de auto op slot doet met de sleutel is het niet meer mogelijk om de auto via een deur hendeltje te openen. Deze lijken allemaal op kinderslot te zitten
#2832128
Als het goed is zit er een sticker met codes van alle af-fabriek dingen in je onderhoudsboekje en achter in de auto geplakt... deze codes kan je dan weer opzoeken...

Of er een alarm op de auto zit is niet zo moeilijk te achterhalen... bij een MK7 zit er wanneer er een af-fabriek alarm is geïnstalleerd links naast de bestuurdersstoel in de middelstijl een klein knopje om het alarm uit te schakelen wanneer je auto getakeld moet worden... Ik wilde ook weten of het alarm werkte, heb de auto afgesloten terwijl ik er nog in zat, na even wachten en bewegen in de auto ging het alarm af...

Deur niet meer kunnen openen van binnenuit als deze is afgesloten is niet een kinderslot maar de zogeheten "safety lock" wat moet voorkomen dat men, wanneer de ramen deels of geheel open zijn van buitenaf de deur openen om toegang te krijgen tot je auto... daar krijg je ook een melding van op je dashboard!
#2832138
Die sticker met codes had ik gevonden en die heb ik ingevuld op een website maar dit zijn alleen de standaard dingen die in de auto zitten zoals gordels, voorbumper, achterbumper. De echte extra optie's zoals keyless, parkeersensoren, panoramadak, of trekhaak die zie je er niet op terug. Wat betreft het alarm, de golf 8 heeft bar weinig knoppen en er is dan ook geen knop te vinden voor het interieur alarm helaas. Ik vermoed wel dat het er op zit maar is niet zo simpel te testen als bij de vorige golf of als bij mijn A3
#2832143
... heb je geprobeerd het alarm te triggeren zoals ik had beschreven?

Keyless entry, panoramadak, trekhaal en parkeersensoren zijn dingen die je met de ogen kan zien of je die hebt of niet... waar heb je gezocht naar de knop van het alarm? Die zit namelijk niet in het zicht....
#2839995
Om te zien of de auto is uitgerust met alarm:
1) In de linker deurstijl zit/zat onderaan een knopje om het interieuralarm tijdelijk uit te zetten.
2) In mijn auto is dat echter een instelling in het menu geworden. Die vind je in Car > Persoonlijke instellingen.

Om te testen: raam open, auto afsluiten, even wachten en dan een hand door het open raam naar binnen. Als het goed is
wordt dan het alarm geactiveerd.
Antera vinden dit leuk
#2839996
Het is ook een beetje welke dealer je treft. Hier in Drachten doen ze niet heel moeilijk. Ze wilden eerst de print niet meegeven maar uiteindelijk kon ik het op mijn gemak thuis rustig nalezen wat er aan opties op de auto zitten.
#2840092
Het gaat zo te zien idd om een Golf 8 ga naar je menu en naar je auto instellingen. Ga naar open en sluiten en kijk of daar de ultrasoon optie staat om uit te zetten. Of zoals hierboven ook als je hem uitzet krijg je dit in je mediasysteem te zien.

Is het niet te zien dan zit e 100% geen alarm op. Is namelijk zeker geen standaard optie en het lampje in je deur is standaard en geeft niet aan dat er een alarm in zit of niet,.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]