VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2832156
Golf 2, 1,6ltr, 1988, electronische ontsteking

Hallo,
Mijn Golfje begon slecht te lopen, daarom heb ik de verdelerkap, rotor en bougies vervangen.
De kap en rotor waren beide behoorlijk ingebrand.
Na 3000 km gereden te hebben, begint de Golf weer slecht te lopen.
Als ik ontkoppel dan valt het toerental ver beneden stationair, en valt ook regelmatig uit.
De verdelerkap en rotor zijn weer ingebrand, en die heb ik dan ook weer vervangen.
Nu loopt de motor weer goed.

Wat zou de reden kunnen zijn van dit snelle inbranden?
De bobine?
Ron
#2835285
Halfverplichte disclaimer; ikzelf ben niet perfect thuis zoals sommige hier op het forum, maar toch wilde ik even berichten gezien ik een soort van hetzelfde probleem heb (en momenteel mijn Golf II 1.3, 1991 om dezelfde redenen bij de garage staat. Ikzelf heb dit probleem nu ongeveer een jaar/2 jaar. In het begin verdelerkap ook vervangen en daarmee ook gelijk de bobine (dat zou het dus kunnen zijn inderdaad), maar nu sinds kort weer het probleem. Verdelerkap brand ontzettend snel in en we hebben het tot nu toe (kortstondig) kunnen repareren door de pin die de verdelerkap omhelst te ontdoen van roet. Dan heb je alleen nog niet het probleem weg dat hij zo snel inbrand.

Mogelijk dat je soms op hogere snelheden (bijv. 100 km per uur) dat hij een soort van 'afslaat' en door goed te gassen hem weer aan het rijden krijgt. De garage waarbij ik hem heb gezet heeft het kunnen lokaliseren tot de luchtmassameter. Mogelijk dat er foute metingen worden doorgegeven en hij daardoor verkeerd handelt.

Ik weet niet of dit gaat helpen, bobine is een eerste stap, maar mogelijk dat het verder ergens anders ligt. Veel succes!

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.