VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2832214
Goededag,

Ik heb de afgelopen tijd flink rondgekeken naar informatie over hoe ik mijn variabele interval weer aan kan zetten maar ik vind hierover, tot mijn verbazing, niet veel informatie, vandaar dit topic.
Toen ik mijn auto kocht is de "service getzt" melding weggehaald door te resetten via het instrumenten paneel. Nu 2 jaar later weet ik dus dat dit je auto terugzet in vaste interval maar mijn auto is long life met olie kwaliteit sensor (optie code "QG1") dus die zou ik dan ook graag weer willen gebruiken. Kan ik dit zelf doen door middel van een xtool v401? Ik ben niet in bezit van vcds helaas.
Alvast bedankt!
#2832409
Klopt, maar voordat ik dit apparaat had is er al een olie reset uitgevoerd via het instrumenten paneel en is dus ook de interval teruggezet naar standaard interval zonder sensor. Mijn vraag is, kan ik de interval weer terugzetten naar long life met sensor volgens functie code "QG1" met de xtool?
#2832412
Het zou alleen kunnen door middel van coderen door het veranderen van getallen, dit is de reden dat ik dit vraag, ik wil namelijk niets om zeep helpen. Ik kan namelijk nergens concreet vinden welk kanaal er gecodeerd moet worden met welke getallen.
#2832420
Zeker mee eens, ik houd inderdaad de standaard 15000km/1 jaar aan maar ik vind het wel een fijn idee dat de auto door middel van die olie kwaliteit sensor kan zien als er wel wat mis is met de olie om wat voor reden dan ook, hij zit er toch in dus waarom zou ik er geen gebruik van maken als daar een mogelijkheid voor is
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk